Senaste nytt

SAS sommarmeny 2019

Tobbe.O

Medlem
Sommarmenyn är nu ombord! Inget eget menykort utan finns i ombordtidningen Scandinavian Traveler :)

DSC_0834.JPG
DSC_0835.JPG
DSC_0836.JPG
DSC_0837.JPG

Har aldrig riktigt förstått hur Plus (Business) fungerar med SAS och deras menyval (inte åkt denna kabin särskillt ofta). Kan man välja fritt härifrån? T.ex. när de serverat maträtten och kommer med kaffe/te, kan man då be om dessert (givet att denna inte redan erbjudits?)

Har aldrig riktigt förstått hur Plus (Business) fungerar med SAS och deras menyval (inte åkt denna kabin särskillt ofta). Kan man välja fritt härifrån? T.ex. när de serverat maträtten och kommer med kaffe/te, kan man då be om dessert (givet att denna inte redan erbjudits?)

Jag har aldrig blivit nekad något iallafall. Men då är jag kanske inte heller den typen av plus-passagerare som jag regelbundet ser som verka ha ambitionen att få ut hela mellanskillnaden mellan Go och Plus i vin och chokladbitar. Det hela är lite sådär SAS-otydligt som så mycket annat.

Inom Europa brukar det vara så att du kan be om övrig mat (mackor etc) efter att de gått igenom kabinen med försäljningsvagnen. Annars får du alltid den kalla måltiden som ingår.
Du får även fri dryck och övriga snacks så som nötter, chips, choklad och vad du nu vill ha. Kanske finns någon begränsning men inget jag märkt av.

Jag har aldrig blivit nekad något iallafall. Men då är jag kanske inte heller den typen av plus-passagerare som jag regelbundet ser som verka ha ambitionen att få ut hela mellanskillnaden mellan Go och Plus i vin och chokladbitar. Det hela är lite sådär SAS-otydligt som så mycket annat.

Okej. Min senaste resa var t/r till Dusseldorf i Plus, men blev inte erbjuden något sött till kaffet. Och då jag var osäker på vad som ingår eller ej frågade jag inte heller (vilket man så klart bör göra). Däremot vore det ju bra att veta vad som de facto ingår när man reser i en dyrare kabin (jag tillhör nog den skara som faktiskt vill ha ut det mesta om jag betalar mer).

Inom Europa brukar det vara så att du kan be om övrig mat (mackor etc) efter att de gått igenom kabinen med försäljningsvagnen. Annars får du alltid den kalla måltiden som ingår.
Du får även fri dryck och övriga snacks så som nötter, chips, choklad och vad du nu vill ha. Kanske finns någon begränsning men inget jag märkt av.

Så nyckeln är att be om det, då de åtminstone inte vid de få tillfällen jag åkt i Plus varit särskilt aktiva utöver att just erbjuda den kalla rätten och kaffe/te

Så nyckeln är att be om det, då de åtminstone inte vid de få tillfällen jag åkt i Plus varit särskilt aktiva utöver att just erbjuda den kalla rätten och kaffe/te

Absolut de kan nog uppfattas som lite mer diskreta och mindre aktiva men jag har aldrig fått nej och får snarare mer än mindre när jag bett om något :)

Inom Europa är det ju fritt val i Plus.. Värre med Plus på Long Haul där det ändras varje flight beroende vad CC elle SAS fått för sig.. Nötter eller chips? Smothie eller inte? Gott o blandat endast vissa tider? Chocklad eller ej? Etc etc.. Totalt värdelöst.

Ogillar stavningen på Whiskey i drinken Whisky Cola.
Om man bara beställer whisky så är det dock rättstavat. Hur svårt ska det vara att skilja på Whisky och Whiskey? Mackmyra ska skrivas utan e i Whisky.

Dessutom en sjukt gammal bild på ölen, burken är ju en cloudhopper (om jag kommer ihåg rätt), den fanns väl för typ 2 år sedan eller något liknande?

Låter som det blir obligatorisk tvångsmatning snarare än tillval?

From June, SAS is expanding its award-winning concept ‘New Nordic by SAS’ with two vegetarian menus. The concept is based on seasonal dishes made from local produce. The vegetarian menus are prepared with refined ingredients of Nordic provenance, such as Vreta yellow peas, Slätte Gård field peas and Gotland lentils.

SAS has noticed a growing interest in plant-based ingredients and has now decided to introduce two vegetarian New Nordic by SAS dishes as part of its normal meal range.

New Nordic by SAS serves up two vegetarian menus – SAS

Toppen