Har aldrig riktigt förstått hur Plus (Business) fungerar med SAS och deras menyval (inte åkt denna kabin särskillt ofta). Kan man välja fritt härifrån? T.ex. när de serverat maträtten och kommer med kaffe/te, kan man då be om dessert (givet att denna inte redan erbjudits?)
Har aldrig riktigt förstått hur Plus (Business) fungerar med SAS och deras menyval (inte åkt denna kabin särskillt ofta). Kan man välja fritt härifrån? T.ex. när de serverat maträtten och kommer med kaffe/te, kan man då be om dessert (givet att denna inte redan erbjudits?)
Jag har aldrig blivit nekad något iallafall. Men då är jag kanske inte heller den typen av plus-passagerare som jag regelbundet ser som verka ha ambitionen att få ut hela mellanskillnaden mellan Go och Plus i vin och chokladbitar. Det hela är lite sådär SAS-otydligt som så mycket annat.
Inom Europa brukar det vara så att du kan be om övrig mat (mackor etc) efter att de gått igenom kabinen med försäljningsvagnen. Annars får du alltid den kalla måltiden som ingår.
Du får även fri dryck och övriga snacks så som nötter, chips, choklad och vad du nu vill ha. Kanske finns någon begränsning men inget jag märkt av.
Så nyckeln är att be om det, då de åtminstone inte vid de få tillfällen jag åkt i Plus varit särskilt aktiva utöver att just erbjuda den kalla rätten och kaffe/te