Fint PR tricks det där
Vad alla missar är att SAS passa på att förlänga alla flygtider för att skaffa mer luft i schemat. Sträckan Ängelholm->Arlanda tar helt plötsligt 1,05 istället för de 50 minuter det tog innan.. Skulle man mäta restid istället så hade resultatet varit annorlunda.
Men taktiken att lova mindre men alltid hålla det är iofs väldigt sympatisk, men man bör känna till det
Så är det förstås, det är många flyglinjer som gick snabbare att flyga för några decennier sedan trots att nuvarande flygplan flyger snabbare.Vad alla missar är att SAS passa på att förlänga alla flygtider för att skaffa mer luft i schemat.
Flygtiden räknas väl, om jag inte minns fel, från "blocks off till blocks on". Alltså från det att push- back i princip startar tills det att kärran parkerat vid gate.
Enligt flightstats hade SAS endast 3 inställda flyg mellan ARN och MMX i perioden 1Jul till 31aug Vore kul att höra vad Ni andra har för synpunkter?