Senaste nytt

SAS slår ihop business och guld lounger på sina hub 1a oktober

Är mat och dryck i stort sett samma/lika i SAS lounge pir-F som den vid pir-E? :rolleyes:
I princip ja, lite större utbud i E loungen, de har större möjlighet att exponera uppläggningarna av sallader o.s.v.

De tråkiga är att det går tydligen inte att ”slå ihop” de två loungerna vid F, om den möjligheten funnits så hade man kunnat utnyttja loungen bättre.
Läsk utbudet är klart bättre i E loungen än surrogatet som serveras i F loungen
.
Om jag har förstått det hela så serverar man franskt öl i F loungen, hur det är med stark spriten vågar jag inte svara på.
Går flyget från F piren använder jag den loungen när den är öppen, den har färre öppet tider öppnar kl 06.00 och stänger tidigare klockan 20.00 på vardagar och vill minnas att den stänger på lördagar kl 18.00

Jag tycker att SAS loungerna i Skandinavien har de senaste åren klart förbättrat sig när det gäller utbudet av mat, den krämiga äggröran på ARN till frukosten är det inte många hotell som slår

Läsk utbudet är klart bättre i E loungen än surrogatet som serveras i F loungen
Jag tog upp detta med Aron när F loungen invigdes. Han hävdade att det finns de som föredrar Pepsi över Coca-Cola (vilket han, hur märkligt det än låter, har rätt i) men anledningen till att det är Pepsi vid F är samarbetet med Carlsberg (vilka producerar Pepsi i Sverige), vilket jag uppskattar. Kul med annat än Norrlands även om det såklart hade varit bättre om de hade fått in Mikkeller.

Jo då, dörren är öppen mellan de gamla loungerna, och i den tidigare business-loungen är inredningen ny och mer tydligt zon-indelad.

Toppen