Senaste nytt

SAS slår ihop business och guld lounger på sina hub 1a oktober

"Vi har nöjet att kunna berätta att vi slår samman SAS Gold Lounge och SAS Lounge på Arlanda, Köpenhamn och Oslo flygplats till en delad lounge från och med den 1 oktober 2025. Detta kommer att skapa mer utrymme och fler sittplatser, förbättra helhetsupplevelsen och erbjuda våra resenärer en trevligare och mer inbjudande miljö."

Någon som vet ifall SAS har vilorum i sina skandinaviska lounger och i så fall om ett sådant kan förbokas?

Nej, däremot har de vilrum i loungen på CPH. Såvitt jag vet går det inte att förboka.

(Skillnaden mellan vilorum och vilrum är en av de stora sakerna jag lärt mig från mina år här på BC. Det och vad en antimakass är.)

Ja, vilrum är det såklart som jag är ute efter. Dock finns det kanske även de som letar efter vilorum

Ja buffén där uppe har fått det tufft. Och kan får inte en baristakaffe utan att 5 pers framför i kön. Tycker däremot vardagsrummet där nere är fortsatt luftigt, konstigt nog.

Koas på övervåningen! Känns inte som att det är något bra flöde av människor och att det bara finns en väg upp/ner.

Ja, det är ju uppenbart att det byggts som två separata lounger som nu sitter ihop på ett lite halvknöligt sätt. Där tycker jag sammanslagningen på Arlanda känns mer naturlig.
Med tanke på att avsikten är att den nya flaggskeppsloungen ska öppna på CPH om mindre än två år (och den byggs förhoppningsvis på ett bra sätt) så få man nog dock räkna med att det inte kommer göras några jättestora fysiska förändringar i nuvarande lounge.

Toppen