ANA har väl ingen till skandinavien idag? Kan de köra Joint Venture och låta SAS trafikera t ex ARN-NRT?
Men enligt tillstånden ovan så är det bara 2 flighter som blir tillåtna. En för ANA och en för annat bolag.Det blir en stor ökning av antalet stolar till Tokyo. Från dagens en avgång med SAS till eventuellt två med SAS och en med ANA. Plus att SAS byter till större plan. Dessutom ökar Helsingfors från dagens tre till fem flighter. Spännande att se om behoven fyller upp utbudet, eller om man ska dra ner på Narita samtidigt.
Nu när LA försvinner från Arlanda finns ju ett ypperligt tillfälle att slinga in Tokyo med New York. Great Circle Mapper
Vad tror ni?
Att ARN får NRT och CPH får HND är något som spekulerats i tidigare om jag kommer ihåg rätt.Nu när LA försvinner från Arlanda finns ju ett ypperligt tillfälle att slinga in Tokyo med New York. Great Circle Mapper
Vad tror ni?
Bägge linjerna kan lika gärna hamna på CPH. Sedan vet jag inte hur Tokyos Narita-först policy fungerar, om det är per flygbolag eller per stad. D v s CPH har trafikerat Narita nu ett bra tag, och då kan CPH få byta till Haneda, men Stockholm som då skulle vara ny måste börja med Narita.Om det nu är så att SAS skall utöka på Tokyo och kommer flyga från både ARN & CPH kan då inte valet av flygplats i Tokyo styras av vilken linje som beräknas ha störst frakt.? Jag utgår nämligen ifrån att alla A350 kommer stationeras på CPH.