Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

Istället för att vi varje månad har en ny tråd som handlar om samma sak, föreslår jag "Klagomuren" forumet...

Inte skulle ni vara nöjda fast ni skulle vara de enda på jorden med SAS Super-VIP-Elite status som skulle få hela sittrader för sig själva i C och limousinetransport hemifrån med tvätteriservice under flygningen, 3-stjärnors michelinmiddagar med vintage champagne, 3 privata flygvärdinnor etc. Något skulle ni ändå hitta på att klaga över. Jag har börjat inse att det är onödigt att vara missnöjd, klaga och jämra sig. Var tacksam för det som du får, eller välj ett annat flygbolag, eller stanna hemma.

klart de klagas..jag är helt med om att kravet för Guld är för låg för att SAS ska kunna upprätthålla den servicenivån som andra bolag har för sina Guld och VIP kunder.
Idag på flyget hem från CPH satt det 67 guld och 2 pandion ( jag och min kollega ) och i det läget tycker jag att då blir det svårt att hålla en service nivå motsvarande guld på andra bolag där jag tycker nivån ofta är mycket högre.

men jag klagar inte över den servicen jag får som pandion, tvärtom är den ofta mycket hög

klart de klagas..jag är helt med om att kravet för Guld är för låg för att SAS ska kunna upprätthålla den servicenivån som andra bolag har för sina Guld och VIP kunder.
Idag på flyget hem från CPH satt det 67 guld och 2 pandion ( jag och min kollega ) och i det läget tycker jag att då blir det svårt att hålla en service nivå motsvarande guld på andra bolag där jag tycker nivån ofta är mycket högre.

men jag klagar inte över den servicen jag får som pandion, tvärtom är den ofta mycket hög

Från liknande diskussion på BA FT framgår att det finns flighter från LGW där det överhuvud taget inte finns någon med status, och samma sak är det säkert med SAS, samtidigt som det finns flighter där det är massor med guldmedaljörer.

Flygfantomerna trängs på samma flighter, trippla kraven för EBG så kanske det skulle varit 50 Guld på din flight utan att bättre service erbjudits, SAS har heller inga pengar till det eftersom deras personalkostnader (3,5ggr Norwegians) slukar alla resurser.

Så är det; en morgonavgång Arlanda-Göteborg eller Köpenhamn-Arlanda är fullkluttrad med EBG (och SEN). En sommarflight till Split så är du ensam att ha någon status överhuvudtaget.

En EBG som som flyger sällan men drar in mycket poäng använder ju förmånerna väldigt sällan också... det är värt att tänka på, så det kostar inte SAS så mycket att en "3 turer C longhaul" ett guldkort, för den kunden använder ju det så lite...... så länge kortet bara ligger hemma hos kunden som inte reser spelar det ju ingen roll....

Bra service i Oslo i går!

Vårt flyg blev inställt efter boarding då strömmen hade gått på Arlanda. Efter en kort stund ropade kapten ut att vi kunde gå av flyget och att EBG och Pandion var ombokade till nästa flight! Övriga skulle gå till service disken för ombokning. Sedan delades det ut mat checkar till alla. Vi var många som därefter gick till loungen där vi fick snabb proffsig service :) Det är vid problem och flygkaos som SAS verkligen visar sig från sin bästa sida. Big thumbs UP!

Måste hålla med ovanstående talare. Ifrån CDG till ARN via CPH igår pga strömavbrottet så gick Pursern runt till EBG och EBP och förklarade vilka gater vi skulle till, beklagade det inträffade, frågade om de kunde hjälpa oss med ngt för att underlätta vårat byte osv. Bra hanterat SAS! Förövrigt tycker jag Pursern på CPH kärrorna alltid har bättre service emot EBG och EBP än övriga SAS flyg.

Även jag måste hälla med båda ovanstående. P.g.a. strömavbrott på Arlanda var det stora förseningar i Helsinki. Jag kallades till desken i loungen och som EBG var ombokad på ett tidigare (dock kraftigt försenat) KF flyg. Mycket proffsigt gjort.

Hej, jag är nykomling här på forumet men har sneglat på sidan en tid. Jag är mycket skeptisk till hur SAS hanterar sina viktigaste kunder. Härom veckan missade personalen en Pandiongäst på morgonflyget ÄNG - ARN, i förrgår på Arlanda utrikes fick en annan Pandion-medlem förklara sig in genom fast track (personalen är inte från SAS men hade uppenbarligen aldrig sett kortet förr). Vidare tycker jag precis som ru4real? att det är värdelöst att de inte kan sortera bättre vid gate. Att både betala fullt pris och ha EBG-status borde väl rendera en kopp kaffe tycker man.

Hej, jag är nykomling här på forumet men har sneglat på sidan en tid. Jag är mycket skeptisk till hur SAS hanterar sina viktigaste kunder. Härom veckan missade personalen en Pandiongäst på morgonflyget ÄNG - ARN, i förrgår på Arlanda utrikes fick en annan Pandion-medlem förklara sig in genom fast track (personalen är inte från SAS men hade uppenbarligen aldrig sett kortet förr). Vidare tycker jag precis som ru4real? att det är värdelöst att de inte kan sortera bättre vid gate. Att både betala fullt pris och ha EBG-status borde väl rendera en kopp kaffe tycker man.

de där har hänt mig flertalet gånger..tex att grannen blivit bemött som EBP när vederbörande inte varit det och tyckt att " nu har minsan SAS höjt servicen, jag behövde inte betala för det jag köpte från café vagnen " men det bjuder jag på.:)

Toppen