Är det bara jag som uppfattar regeln att ge EBG efter 40 segment som en sorts kompensation till frekventa resenärer som har extremt låg intjäning (25% ) trots relativt dyra biljetter.
Ponera att Martin reser ARN-GOT tor 100 dagar per år. Skulle detta generera 2 x 100 x 150 = 30' poäng skulle detta räcka till en bonusresa till London. SAS konkurrerar ju med både Norwegian, Malmö Aviation och X2000 på denna sträcka. När jag lyssnade på Gustafsons strategigenomgång lät det som om 1:a prioritet var att erbjuda det mest konkurrenskraftiga erbjudandet på regionala sträckor som denna. I sammanhanget ter sig ett guldkort som ett ganska billigt sätt att köpa lojalitet.
Ponera att Martin reser ARN-GOT tor 100 dagar per år. Skulle detta generera 2 x 100 x 150 = 30' poäng skulle detta räcka till en bonusresa till London. SAS konkurrerar ju med både Norwegian, Malmö Aviation och X2000 på denna sträcka. När jag lyssnade på Gustafsons strategigenomgång lät det som om 1:a prioritet var att erbjuda det mest konkurrenskraftiga erbjudandet på regionala sträckor som denna. I sammanhanget ter sig ett guldkort som ett ganska billigt sätt att köpa lojalitet.