Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

vicce

Medlem
Flög CPH-GOT igår och fick allt ett litet paket med juice. Känns lite konstigt när man flyger i en MD-80 och det sitter 3 personer i Economy Extra (som förövrigt tog upp rad 1-21 ungefär) varav en av dem var pilot på SAS. Sen satt det ca 25 personer i Economy längst bak i planet.
 
Jag måste ha missat denna "Express Lounge" på GOT inrikes, för jag såg den inte (Dock kollade jag inte så mycket eftersom jag innan hade gått in o kollat på denna sida efter lounge på GOT och där såg jag bara Malmö Aviation på inrikes och två andra på utrikes.

Express Lounge är Malmö Aviations inrikeslounge precis utanför säkerhetskontrollen.
 
Eftersom det är många kaffesugna resenärer som påpekat att SAS inte bjuder på kaffe på sina flygningar så kan jag meddela att på sträckan CPH-AAL och även returen AAL-CPH så stod det vagnar vid gaten där man kunde ta juice eller vatten i sånna små plastförpackningar och även kaffekoppar som man fick ta med sig själv in på planet för servering av kaffe väl uppe i luften. Detta är en cirka 30min lång flygning och alla pax vart bjudna, oavsett bokningsklass.
 

Gnopps

Medlem
Eftersom det är många kaffesugna resenärer som påpekat att SAS inte bjuder på kaffe på sina flygningar så kan jag meddela att på sträckan CPH-AAL och även returen AAL-CPH så stod det vagnar vid gaten där man kunde ta juice eller vatten i sånna små plastförpackningar och även kaffekoppar som man fick ta med sig själv in på planet för servering av kaffe väl uppe i luften. Detta är en cirka 30min lång flygning och alla pax vart bjudna, oavsett bokningsklass.
Gör inte Lufthansa samma sak eller har de slutat med det? SAS hade frukt & kaffebar vid gaten i Sturup innan.
 

gusten

Medlem
Service? Idag avvisades jag (EBG) från loungen i CPH, på väg mellan HEL och KEF. Är bokad på en codeshare SK flight mellan CPH och KEF och hade sett fram emot att få jobba i loungen i lugn och ro de tre timmar jag får vänta här. Icke sa nicke. En av dessa typiska gamla danska SAS madamer visade mig på dörren, långt ifrån med ett leende på läpparna.

Någon regel som Icelandair har tvingat på dem, sade vederbörande. Uselt. Mycket sugen att byta hela mitt resande till OneWorld, vilket egentligen passar mig lika bra.
 
Toppen