Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

Axelzon

Medlem
ARN-CPH-BKK-HKG t/r ger dryga 30000 EB poäng så 2 resor på det hållet placerar resenären väldigt nära Guld status... på två resor alltså...
 

Malu

Medlem
Två år i rad har jag förnyat mitt EBG i huvudsak genom EN t/r ARN-CPH-BKK under dubbelpoängskampanj. Med 25% bonus ger en sådan tripp 60000 poäng, och då är man ju i princip hemma...

Jag delar absolut synpunkterna att man borde höja poänggränsen för EBG (t ex till 100000 som för M&M SEN) och samtidigt snäppa upp förmånerna. Alternativet är att publicera en fast EBP-nivå så att det finns något mål med att fortsätta lägga poängen i EB!
 

Dahl

Medlem
Reser nästan alltid med SAS haft EBG några år, har nog aldrig fått en kaffe gratis :)
När jag hade Travelpass så påpekade jag alltid att kaffet ingår?! Konstiga var att nästan ingen visste om det utan just att jag var tvungen att säga till, kanske lite sneaky men störde mig :)

SAS är bra men service kan de jobba på, pratde med en kapten cph-Arn förra veckan han sa just det "kaffe är väll så skandinaviskt det blir, vi bjuder väll alltid på kaffe hemma när vi får gäster? Varför inte på våra flyg?"

Håller med det är en liten sak som kostar dem en skitsumma.
 
Reser nästan alltid med SAS haft EBG några år, har nog aldrig fått en kaffe gratis :)
När jag hade Travelpass så påpekade jag alltid att kaffet ingår?! Konstiga var att nästan ingen visste om det utan just att jag var tvungen att säga till, kanske lite sneaky men störde mig :)

SAS är bra men service kan de jobba på, pratde med en kapten cph-Arn förra veckan han sa just det "kaffe är väll så skandinaviskt det blir, vi bjuder väll alltid på kaffe hemma när vi får gäster? Varför inte på våra flyg?"

Håller med det är en liten sak som kostar dem en skitsumma.

Tycker att kaffe borde alla få det kostar inte SAS så mycket...
 

Jacob

Medlem
Tycker att kaffe borde alla få det kostar inte SAS så mycket...
Jag har pratat med SAS om detta, med folk som är direkt involverade i beslutet varför det ser ut som det gör.

Det svaret jag fick är att det går inte att göra både och, det går inte att både ha buy-on-board och samtidigt servera vissa typer av drycker gratis. Det är tidsmässigt och resursmässigt inte hållbart.
Givetvis borde det kunna fungera på längre europeiska flygningar, men inte på inrikesflygningar som Stockholm-Göteborg eller Stockholm-Sundsvall med en faktisk flygtid på 45 minuter.

Till en viss del kan jag förstå resonemanget, när jag väl tänker efter, även om jag inte tycker om det.

Sedan är förstås frågan om man kunde ha gratis kaffe som en EBG förmån.
 

Gnopps

Medlem
Det svaret jag fick är att det går inte att göra både och, det går inte att både ha buy-on-board och samtidigt servera vissa typer av drycker gratis. Det är tidsmässigt och resursmässigt inte hållbart.
Givetvis borde det kunna fungera på längre europeiska flygningar, men inte på inrikesflygningar som Stockholm-Göteborg eller Stockholm-Sundsvall med en faktisk flygtid på 45 minuter.

Till en viss del kan jag förstå resonemanget, när jag väl tänker efter, även om jag inte tycker om det.
Jag förstår det inte. Hur kan det vara svårt att hälla upp kaffe/te gratis fastän resten kostar? SAS-ägda Blue1 gör precis så både inrikes och utrikes.
 

SK9269

Medlem
Jag förstår det inte. Hur kan det vara svårt att hälla upp kaffe/te gratis fastän resten kostar? SAS-ägda Blue1 gör precis så både inrikes och utrikes.

Jag åkte med Blue1 i fredags mellan Stockholm och Kalmar 16:30-17:20 och kan bekräfta det där. Det var inte bara kaffet som var gratis, de bjöd på en frukostbulle med ost och gurka i också. Lagom att fylla ut med så att man klarar sig tills man kan äta middagen senare på kvällen. Men visst, de hade ju inte någon försäljning i sitt lilla propellerplan förstås.
 

Gnopps

Medlem
Jag åkte med Blue1 i fredags mellan Stockholm och Kalmar 16:30-17:20 och kan bekräfta det där. Det var inte bara kaffet som var gratis, de bjöd på en frukostbulle med ost och gurka i också. Lagom att fylla ut med så att man klarar sig tills man kan äta middagen senare på kvällen. Men visst, de hade ju inte någon försäljning i sitt lilla propellerplan förstås.
Jo, fast det flyget är specialchartrat för tillfället och räknas inte som en "riktig" Blue1-avgång även om flyget faktiskt har KF-nummer! På hela deras reguljära nätverk bjuder de på kaffe/te men tar betalt för allt annat. Så kombinationen är definitivt möjlig.
 
Jag har pratat med SAS om detta, med folk som är direkt involverade i beslutet varför det ser ut som det gör.

Det svaret jag fick är att det går inte att göra både och, det går inte att både ha buy-on-board och samtidigt servera vissa typer av drycker gratis. Det är tidsmässigt och resursmässigt inte hållbart.
Givetvis borde det kunna fungera på längre europeiska flygningar, men inte på inrikesflygningar som Stockholm-Göteborg eller Stockholm-Sundsvall med en faktisk flygtid på 45 minuter.

Till en viss del kan jag förstå resonemanget, när jag väl tänker efter, även om jag inte tycker om det.

Sedan är förstås frågan om man kunde ha gratis kaffe som en EBG förmån.


sant..visst kan tidsaspekten vara ett problem att hinna skicka ut kaffe på en kort flygning men det finns dock andra bolag som faktiskt lyckas med detta så jag tycker att en kaffe kopp i alla fall för EBG borde hinnas med.
 
Toppen