Senaste nytt

SAS.se världens sämsta flygbolagssida?

Upplever hela sidan som oerhört seg samt att "Mina Eurobonus-sidor" inte innehåller annat än tomma tabeller och en orange varningsskylt med "Kommunikationsfel".

EDIT: Nu verkar det fungera igen!

Sas ska väl gå över till en helt ny IT-lösning nu under hösten om jag förstått saken rätt.
De började rulla ut den nya lösningen redan förra hösten och har med ca 2 mån intervaller bytt ut delar av hela systemet sen dess. Men projektet är på 3 år för helheten så vi får väl se helt enkelt.

@Artur Det har jag upplevt ett flertal gånger... SAS är inte det skarpaste bolaget när det gäller webbdesign och IT. Man får hoppas att de förstår hur långt efter de ligger i den kategorin, och faktiskt gör något åt det hela. Som @Christian Sternudd påpekar så verkar ju det vara på gång i alla fall..

@olo de hade den ute för nån månad sedan också, fyllde då i den med en hel del kritik. Någon mer som har "buggen" med att sidan laddar om sig själv ibland utan att man gör något? Använder Chrome på en Mac.

Har læst i flere danske aviser i dag at SAS vil udvide ledelsen med en CIO:

SAS udvider koncernledelse

Måske kunne man være heldig at det også vil betyde en udskiftning af de bagvedliggende IT-systemer. Der er ikke meget ved at lave en ny hjemmeside og alle mulige andre ting når de bagvedliggende systemer er så dårlige som tilfældet er hos SAS.

Jag gissar på besparingarna slår hårt åt allt vad IT SAS har.
Information ifrån IDG
Och på SAS har han fått så det förslår av den varan. I klartext handlar det om att på två år spara 600 miljoner kronor, motsvarande halva it-budgeten – genom att säga upp 70 procent av it-personalen, rensa upp i systemfloran, byta outsourcingleverantör samt fortsätta utveckla företagets it-plattform och digitala tjänster.

Att byta outsourcing leverantör kan ta MYCKET energi från det dagliga i verksamheten. Sedan misstänker jag att med uppsägningarna så kommer det försvinna mycket kompetens på beställarsidan.

• Gilla
Reactions: JLE
Jag gissar på besparingarna slår hårt åt allt vad IT SAS har.
Information ifrån IDG
Och på SAS har han fått så det förslår av den varan. I klartext handlar det om att på två år spara 600 miljoner kronor, motsvarande halva it-budgeten – genom att säga upp 70 procent av it-personalen, rensa upp i systemfloran, byta outsourcingleverantör samt fortsätta utveckla företagets it-plattform och digitala tjänster.

Att byta outsourcing leverantör kan ta MYCKET energi från det dagliga i verksamheten. Sedan misstänker jag att med uppsägningarna så kommer det försvinna mycket kompetens på beställarsidan.
Växlingen till TCS gjordes i höstas. Så det är redan på rull. Alla leveranser till live miljön har gjorts av TCS senaste året nu snart.

Under en tid har jag haft irriterande problem med att jag inte kan visa/ändra/avboka bokningar på sas.se som inloggad. Jag kommer utmärkt in på sidan där samtliga bokningar visas men när jag sedan klickar på någon av angivna funktioner (visa/ändra/avboka) är det ett evigt tickande. Är det någon mer som upplever detta problem eller är det jag som måste göra något åt min webbläsare (Chrome)?
upload_2015-10-5_10-8-13.png

Toppen