Senaste nytt

SAS.se världens sämsta flygbolagssida?

Tyvärr har du fel. Grunden i en statlig förlustverksamhet är att försöka skapa nån slags chimär av flärd som attraherar naiva politiker att fortsätta stoppa in tusenlappar i brasan innan den slocknar. Ironiskt nog så kanske förlusterna i vissa lägen ökar ju fler biljetter man bokar....

Sluta angripa min kassaskåpssäkra kassako. Det är ju perfekt bolag - går det dåligt så får de mer pengar - Kursen går upp. Får de inte mer pengar så blir de sålda - kursen går upp - sällan man har win-win i ett börsbolag ;) :)

Även problem med webshoppen

Det går inte att visa den här sidan
•Kontrollera att webbadressen https://www. flysas.com är korrekt.

Det går inte att visa den här sidan
•Kontrollera att webbadressen https://www. sas.se är korrekt.

Denna morgon har sidan fungerat ypperligt bra!

Men... att försöka boka enligt kampanjen (mailet kom kl 04:31) "36,000 poäng till USA" visade sig vara omöjligt. Sure, First ;) till kvarn, men sååå sen var jag inte att kolla igenom månadskalendern. :D

Iofs är jag inte helt sugen på att sitta i go över Atlanten - men man kan alltid bjussa en kompis. ;)

edit: Och helt plötsligt fungerade det! :D

Förbannat!
Funkar inte att logga in ens. Det här håller inte.
Nej.

Nu står det ju faktiskt (och det där skrev du 03:45)

På grund av underhåll kommer det inte vara möjligt att hantera EuroBonus bokningar eller EuroBonus profiler den 7-8 mars mellan kl. 00:00-06:00.

Nu står det ju faktiskt (och det där skrev du 03:45)

På grund av underhåll kommer det inte vara möjligt att hantera EuroBonus bokningar eller EuroBonus profiler den 7-8 mars mellan kl. 00:00-06:00.

Ok.
Den infon kom inte fram när jag försökte logga in. Dessutom är ju Eurobonus bokningar bara en delmängd av vad man förväntas kunna göra, jag kanske ville checka någon annan bokning, eller helt enkelt checka in?

Nu funkar det för övrigt att logga in igen.

För mig funkar inte sas.se alls..

De har haft totala breakdowns i måndags, natten mellan tis/ons och under veckan försökt repararera core network. De väntar på leveranser från Cisco i Amsterdam till datacentret i CPH.. verkar stabilt :)

Ny variant, efter jag loggat in under
Mina EuroBonus-sidor

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Host '94-142-226-162.host.globalwire.se' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts' in /usr/.gui.flysas.net/poo/iframe/iframe.php on line 50
Could not connect: Host '94-142-226-162.host.globalwire.se' is blocked because of many connection errors; unblock with 'mysqladmin flush-hosts'

Jag har varit trogen SAS kund i många år. Jag har Eurobonus silverkort och gör minst 20-40 resor med SAS varje år. Jag var en av dom som uppdaterade aftonbladet.se varje minut under fackförhandlingarna i november och höll tummarna för en räddning. Jag bokade 10 resor dagen efter för att stödja SAS. Men SAS hemsida håller på att göra mig fullständigt tokig. Alla sajter har sina driftstörningar, men SAS.se problem saknar global motsvarighet. Vi är inne på minst 3 året med samma problem.

HUR F*N VILL SAS ÖVERLEVA SOM FLYGBOLAG OM DET INTE GÅR BOKA BILJETTER PÅ DERAS HEMSIDA?

Jag håller på att få pskybryt p.g.a. denna idiotiska skitsida.
Det går inte logga in, för man är inloggad. Ladda om sidan. Man kan inte logga ut för man är utloggad. Ladda om sidan. Det går inte söka för man är inte inloggad, det går inte logga in för man är inloggad. Logga ut via ihop klistrad länk, ej utloggad. Försök logga in, redan inloggad. Ladda om, utloggad, går ej söka för du är ej inloggad, logga in, redan inloggad. Radera cookies, ladda om, utloggad, försöker logga in, fel, redan inloggad, söker, "sidan finns inte".

Byter browser, lyckas logga in, söker, väljer datum, väljer flight, vänta, vänta, vänta, utloggad, ladda om, ingen sida laddar, ladda om, ingen sida laddar, laddar om, utloggad, laddar om, inloggad, söker, ej inloggad. Logga in, utloggad.

FÖR H*LVETTE SAS, GÖR OM OCH GÖR RÄTT!!!

2 år har gått sedan jag skrev inlägget. Vad har hänt under den tiden? Inte ett sk*t... Sajten funkar inte och SAS förlorar pengar för att kunderna inte kan boka resor. Sjukt pinsamt!

Toppen