Nu är det mindre än en månad kvar till nya satsningen på svensk inrikes och nya avtalet med BRA som underleverantör börjar! 
Nedan visas SAS inrikes nätverk från inledningen av 2025
Har själv gjort bilden så eventuella fel är enbart mina egna. Röda linjer = då de inte går via Arlanda.
Som jag kan utläsa går starten 2;e januari. Då återstartar SAS till Ronneby och Sundsvall samtidigt som Gotland och Ängelholm får betydligt fler avgångar.
Även Malmö och Göteborg får successivt fler avgångar - där många avgångar flygs med SAS A320Neo och även CRJ900 från Cityjet (även Ängelholm får större maskiner på flertalet avgångar lite längre fram i schemat).
Några veckor senare den 27/1 återlanseras Kalmar och nya destinationen Halmstad läggs till linjenätet samtidigt som många inrikes linjer får fler avgångar.
Sedan från sommartidtabellens start den 31/3 så ökar antalet avgångar ytterligare på flertalet linjer
T,ex från 31/3:
(Enbart urval)
- Söndagar kan du då flyga 8 gånger mellan Arlanda och Visby.
- Måndagar 6 gånger från Ronneby och Ängelholm till Arlanda
- Torsdagar 11 gånger från Göteborg till Arlanda
- Malmö och Umeå 6-8 avgångar/dag måndag till fredag.
Övriga flygplatser i Norrland påverkas inte nämnvärt då BRA haft mycket begränsad trafik till dessa orter och att SAS redan har en hög frekvens.
En del av BRA;s propeller maskiner kommer vara upptagna med produktion till Tallinn, Åbo mm samt på dansk inrikes/kort linjer - precis som Xfly var. Övergången till BRA på dessa linjer sker successivt under januari/februari.
Absolut att det på en del flygplatser blir färre avgångar totalt sett, men det blir på samtliga flygplatser som SAS trafikerar en betydligt bättre SAS tidtabell med bättre frekvenser och större spridning över dagen. Detta är särskilt viktigt vid t,ex trafikstörningar, när det blir lättare att boka om och att passageraren t,ex inte behöver vänta 9h på nästa avgång. Det blir också snabba anslutningar till hela landet från norr till söder och vidare ut i världen från Arlanda. Så jag tror och hoppas att det kommer bli stabilare produktion och fler nöjda kunder med denna nya lösning
Sen ser jag framemot betydligt mer skandinavisk personal både i kabin och cockpit med BRA som underleverantör
Nedan visas SAS inrikes nätverk från inledningen av 2025
Som jag kan utläsa går starten 2;e januari. Då återstartar SAS till Ronneby och Sundsvall samtidigt som Gotland och Ängelholm får betydligt fler avgångar.
Även Malmö och Göteborg får successivt fler avgångar - där många avgångar flygs med SAS A320Neo och även CRJ900 från Cityjet (även Ängelholm får större maskiner på flertalet avgångar lite längre fram i schemat).
Några veckor senare den 27/1 återlanseras Kalmar och nya destinationen Halmstad läggs till linjenätet samtidigt som många inrikes linjer får fler avgångar.
Sedan från sommartidtabellens start den 31/3 så ökar antalet avgångar ytterligare på flertalet linjer
T,ex från 31/3:
(Enbart urval)
- Söndagar kan du då flyga 8 gånger mellan Arlanda och Visby.
- Måndagar 6 gånger från Ronneby och Ängelholm till Arlanda
- Torsdagar 11 gånger från Göteborg till Arlanda
- Malmö och Umeå 6-8 avgångar/dag måndag till fredag.
Övriga flygplatser i Norrland påverkas inte nämnvärt då BRA haft mycket begränsad trafik till dessa orter och att SAS redan har en hög frekvens.
En del av BRA;s propeller maskiner kommer vara upptagna med produktion till Tallinn, Åbo mm samt på dansk inrikes/kort linjer - precis som Xfly var. Övergången till BRA på dessa linjer sker successivt under januari/februari.
Absolut att det på en del flygplatser blir färre avgångar totalt sett, men det blir på samtliga flygplatser som SAS trafikerar en betydligt bättre SAS tidtabell med bättre frekvenser och större spridning över dagen. Detta är särskilt viktigt vid t,ex trafikstörningar, när det blir lättare att boka om och att passageraren t,ex inte behöver vänta 9h på nästa avgång. Det blir också snabba anslutningar till hela landet från norr till söder och vidare ut i världen från Arlanda. Så jag tror och hoppas att det kommer bli stabilare produktion och fler nöjda kunder med denna nya lösning
Sen ser jag framemot betydligt mer skandinavisk personal både i kabin och cockpit med BRA som underleverantör