Senaste nytt

SAS satsar på internet inom Europa, uppgradera 70 flygplan

Funcadelic

Medlem
Man är väl mer eller mindre tvungen att ha det så med tanke på Norwegian. Prestandamässigt så vore det ju trevligare att begränsa andelen som kan komma åt det gratis.

Om de kan klara att leverera på angiven hastighet torde det inte vara några problem att så många har tillgång, anser jag
 

crown

Medlem
Om de kan klara att leverera på angiven hastighet torde det inte vara några problem att så många har tillgång, anser jag
Absolut det håller jag med om. Dock verkar det ju inte vara tekniskt möjligt. Möjligen skulle det ha stått 0,12 Mbps eller 1,2 Mbps, men 12 Mbps verkar aningen mycket med tanke på den teknik som verkar finnas ute nu.
 

mha321

Medlem
Man är väl mer eller mindre tvungen att ha det så med tanke på Norwegian. Prestandamässigt så vore det ju trevligare att begränsa andelen som kan komma åt det gratis.
Vore ju trevligt om de tex kunde ha utrustning i planet som kunde prioritera, så tex plus och guld+ får högre hastighet och go stryps (åtminstone när det är fullt).

Inte svårt att göra och många hotell gör ju tex det för att få mer sälj eller status förmåner. Men frågan är om de har utrustning som fixar det, och hur bra det funkar ihop med den höga rtt som det blir på satellit.
 

JWD

Medlem
Om SAS håller sig till att Plus samt G/D/P har det fritt medan övrigt pax får betala så kommer belastningen inte bli så hög ändå inom Europa. Men jag kan mycket väl ha fel men för mig har t.ex. Youtube etc fungerat hyfsat på Atlantflygningar.
 

JohanA

Medlem
Vore ju trevligt om de tex kunde ha utrustning i planet som kunde prioritera, så tex plus och guld+ får högre hastighet och go stryps (åtminstone när det är fullt).

Inte svårt att göra och många hotell gör ju tex det för att få mer sälj eller status förmåner. Men frågan är om de har utrustning som fixar det, och hur bra det funkar ihop med den höga rtt som det blir på satellit.
Vore kommersiellt självmord att inte erbjuda statuslösa passagerare i GO möjlighet att köpa högsta möjliga speed. För övrigt är hastighet sekundärt. Det viktiga är att ha en stabil lina så man kan replikera mailen.
 

mha321

Medlem
Vore kommersiellt självmord att inte erbjuda statuslösa passagerare i GO möjlighet att köpa högsta möjliga speed. För övrigt är hastighet sekundärt. Det viktiga är att ha en stabil lina så man kan replikera mailen.
Sälja den kan man absolut göra, bara inte ge bort den i full hastighet.

För mig räcker det utmärkt med låg hastighet också så länge det är stabilt. Men för många andra är hastigheten viktig också.. (ibland kan man fråga sig varför). Men förstås inte på bekostnad av stabiliteten.
 
Jag har inga större förhoppningar på SAS internetsatsning. Nu är jag inte speciellt IT-kunnig och det kanske är att jämföra äpplen och päron, men klarar man inte av att ha en fungerande hemsida lär man väl knappast ro den här satsningen i hamn.
 
Toppen