Samma gäller ju enligt texten även vanliga Go-biljetter. Dvs du måste köpa en återbetalningsbar biljett att få vettiga poäng.Ja, det var in i tusan vad det devalveras om detta stämmer.
Kan ju kallas steg 2 i att tvinga guld-jagare köpa baggagebiljetter... först fick man inte ta med sig baggage som förmån och nu även om man packar lätt och bara har carry on så får man ändå betala för Go biljett.
Tyvärr kommer detta säkert inte betyda mindre carry on då gemene man fortfarande lär gå på pris och strunta i poängintjäng.
Skulle revenuebaserad intjäning hålla den nivån så vore det skrattretande. Annars är jag definitivt för att man slopar milesintjäning.Se där. Ett första steg mot revenuebaserad intjäning. Spännande.
Kan ju gissa på att det inte hade varit några positiva miner om det. Man gick ju enbart ut med info om hur bra saker och ting är och ska bli för oss resenärer.Skulle vara intressant att veta varför man INTE skulle presentera detta när man hade sitt Diamond Event?
Ah, noted.Samma gäller ju enligt texten även vanliga Go-biljetter. Dvs du måste köpa en återbetalningsbar biljett att få vettiga poäng.
”Ændringen i optjeningen sker med virkning fra 1. december 2018 og det gælder for alle SASGo billetter, som ikke er fleksible.”
Är dock ganska tveksam till om detta verkligen stämmer.
Håller med, nog för att intjäningen varit väldigt generös, men att dra ner den så mycket på longhaul måste vara någon som tänkt lite fel. Eller så ser de go light som något som ska vara precis som Norwegian, även fast man hos Norwegian då faktiskt tjänar bättre med poäng till deras reward-program.Vore korkat då enda anledningen att flyga SAS är just poängintjäningen, och att det ibland finns direktflyg.
När man försöker hitta poängtabellerna för intjäning genom att klicka sig fram på sas.se går åtminstone jag bet. Kanske ett järtecken på att uppdatering pågår?
Har ju kvar mitt Aegean Gold som man kan förlänga för några tusenlappar varje år och har kvar bra intjäning från många bolag.