Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

Å andra sidan... Hur många gånger har inte supporten och kundtjänst råkat göra fel vid bokning och till vår fördel bokat in oss på bra saker.
Förvisso endast undantagsfall men det kan vara bra att få reda på om de kan reglerna. :)

Jag resonerar som såhär:

Om det är något jag behöver få gjort, dvs inte bara en fråga - kontakt kundtjänst för de är de enda som kan göra något.

Är det bara en fråga är det bättre att fråga här eftersom man får reda på både vad reglerna säger och hur det fungerar i praktiken. Dessutom upptar man inte kundtjänst tid med saker de ändå bara klantar till (dvs svara på frågor). Det är ju liksom ointressant vad kundtjänst svarar om det ändå blir computer-says-no när man faktiskt försöker boka.

Bra svar! Jo har sett det inlägget men tänkte om något ändra sig nu när reglerna för poängsummorna ändra sig. Då skulle man kunna boka ARN-LAX sen HKG-ARN för att sedan flyga LAX-SFO-HKG med SQ/UA one way... Ni förstår vart jag vill komma, utnyttja detta maximalt för att kunna stanna längre på flera orter.
Som @agehall skrev, det blir computer-says-no eftersom det är IATA regler.
Däremot bör det inte att vara något problem om du bokar som två enkelresor i samma bokning.

Det här ser man inte varje dag:

2016-03-11_1008.png

8 platser i Business... Förutom att de sänkt priserna till Asien och infört Plus så har det helt klart dykt upp fler platser också, åtminstone i Business. Jag har bevakat ett par olika alternativ och sedast för två dagar sedan fanns inga platser alls.

Tänkte boka nu och fråga flickvännen om hon håller med om sommarplanerna att bila på USAs västkust först när jag kommer hem ikväll :D

Jag förstår att jag får tillbaka poängen om jag avbokar plus/business. Men finns där några avgifter jag inte får tillbaka?

Den trip jag tittar på har bara plus ut men business hem. Anser ni det ändå värt att lägga 10 k poäng till för att få business, trots att det är på hemvägen?

Tänkte boka nu och fråga flickvännen om hon håller med om sommarplanerna att bila på USAs västkust först när jag kommer hem ikväll :D

Jag förstår att jag får tillbaka poängen om jag avbokar plus/business. Men finns där några avgifter jag inte får tillbaka?

Den trip jag tittar på har bara plus ut men business hem. Anser ni det ändå värt att lägga 10 k poäng till för att få business, trots att det är på hemvägen?

10K är helt klart vär det. Se det som 1000kr om du räknar 10 öre per poäng.

Tack för detta SAS! Nu är utresan till Miami uppgraderad till Plus via Oslo :)

Vi får ser om det blir ytterligare en ombokning till Swiss business när det trillar in lite mer poäng på kontot.

Toppen