Senaste nytt

SAS sänker awardpriser på långlinjer till Asien!

Vad är era reflektioner kring det faktum att diffen nu är hela 40' eb-poäng mellan SAS och *A award till sydostasien? Mer lockande att åka SAS österut, även mtp kostnad för bränsletillägg/skatter, och sen kanske betala för ev korta anslutningar dit man egentligen vill åka?

SAS destinationer i öst är ju storstäder snarare än sol-och-bad-resmål. Någon som funderat på lämpligt (och billigt) anslutande resmål från nån av SAS-destinationerna?

SAS destinationer i öst är ju storstäder snarare än sol-och-bad-resmål. Någon som funderat på lämpligt (och billigt) anslutande resmål från nån av SAS-destinationerna?

Jag har bokat en bonusresa till Hongkong i april/maj och fortsätter direkt till Filippinerna där det mesta är billigt och bra. Stränder, öar och snorkling/dykning i världsklass. Går att flyga med exempelvis Air Asia eller Cebu Pacific för ca 500 kr enkel väg mellan Hongkong och Manila.

Vad är era reflektioner kring det faktum att diffen nu är hela 40' eb-poäng mellan SAS och *A award till sydostasien? Mer lockande att åka SAS österut, även mtp kostnad för bränsletillägg/skatter, och sen kanske betala för ev korta anslutningar dit man egentligen vill åka?

Från hong kong med United till Guam om du vill till ett ställe som inte så många varit på. Bra stränder, billig shopping o spännande 2a världskrigshistoria.

Tycker ej att det påverkar så mycket, Att åka SAS blir ju lite punkt A till B medans bokning med *A gör ju att du kommer utnyttja åtta segment med stop-overs i yttersta komfort. Olika upplevelser.

Bokade en awardresa (241) i slutet av november för två i C till Hong Kong, totalt 140K poäng. Ringde idag till Tallinn och fick 40K 5 min senare återinsatta på kontot. Tack SAS.

Härligt!
Fy skam på Finnair som jag fick inte göra precis samma då när de ändrade tabellen sin. Förlorade massa poäng. Så bra sköter AY sina platinum medlemmar

Härligt!
Fy skam på Finnair som jag fick inte göra precis samma då när de ändrade tabellen sin. Förlorade massa poäng. Så bra sköter AY sina platinum medlemmar
Det som SAS gör nu är väldigt ovanligt.
De flesta flygbolag betalar inte tillbaka mellanskillnaden av redan bokad bonusresa.
Däremot kan man ofta avboka (mot avgift) och få poängen tillbaka så det är valfritt av medlemmar att avboka och boka ny eller behålla bokningen enligt gamla poängtabellen.

Det är ungefär samma sak som när man hittar en billigare biljett för samma flighter som redan gjord bokning.
Man får inte mellanskillnaden tillbaka då man har accepterat avtalet och dåvarande priset.

Härligt!
Jag tycker det är jättekonstigt av SAS att göra såhär. Kul såklart för de individer som får tillbaka poängen. Kan jag nästa gång klaga när en köpt biljett kostar mindre någon månad efter inköp?

Toppen