Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

themroc

Medlem
Skälet till det slumpmässiga urvalet är väl gissningsvis att man helt enkelt testar:

- Hur eftertraktat EBG är för EBB/EBS/EBG (återkval för sistnämnda)
- Hur villiga kundgrupperna är att boka Plus
- Hur många som kan tänka sig en resa inom EU med kort varsel om förutsättningarna är rätt
- Hur mycket extra revenue man kan få in med den här typen av private sale
- Hur mycket uppståndelse man kan väcka på BC.se (inte bara Andreas Eriksson som köpt popcorn!)
 
Är väl delvis så enkelt som att SAS Plus har låg beläggning - många kanske har svårt o se fördelarna med o resa i SAS Plus inom Europa där produkterna är snarlika som dom är - bara priset som är en stor skillnad.

Dessa erbjudanden och 50% mer på SAS Credits för PLUS tycker jag visar att jurgenb's analys är riktig - skillnaden är alltför liten och SAS verkar närmast desperata för att fylla upp mer där framme i PLUS.
Det är ju enklare att dela ut EBG (som kanske snart devalveras) än att förbättra innehållet i PLUS...
 
Fick erbjudanet (kval-period tom 30/9 och gjort 5 ben och tjänat in 4.150)

Alla ni som gnäller och tycker det är förfärligt och orättvist agerande av SAS, ni har aldrig nyttjat nån länk till att få er en bra status på nån hotellkedja eller? Det vore väl orättvis mot de kunder som faktiskt bott där och spenderat pengar
 

RonnieK

Medlem
Jag är fascinerad över uppståndelsen över denna "deal" :) Något jag tycker skulle vara intressant att veta är hur mycket ni värderar EBG till?

Folk verkar ju vara villiga att lägga runt 6000 kr för att spendera värdefull tid och flyga "ingenstans" för detta. Är det verkligen värt det? Är det inte billigare och enklare att köpa sig till förmånerna på annat sätt (Priority Pass eller dyl)? Självklart är det en intressant deal om man ändå har planerat resor inom perioden.
 

agehall

Medlem
Javisst Agehall, men för oss som drabbats av problemet med att överhuvudtaget inte få några mail alls från SAS sedan november 2012, Så kan "vi" ju vara genererade serverside, men inte fått något mailutskick.
Därför är länken av intresse.

Säket, men tro mig, länken hjälper dig inte om du inte vet vad SAS har hashat den med. Det finns tre "slumpmässiga" id:n och en ganska lång hash-sträng. Inga läsbara identifierare som ger en hint om vad som är vad.
 
Jag är fascinerad över uppståndelsen över denna "deal" :) Något jag tycker skulle vara intressant att veta är hur mycket ni värderar EBG till?

Folk verkar ju vara villiga att lägga runt 6000 kr för att spendera värdefull tid och flyga "ingenstans" för detta. Är det verkligen värt det? Är det inte billigare och enklare att köpa sig till förmånerna på annat sätt (Priority Pass eller dyl)? Självklart är det en intressant deal om man ändå har planerat resor inom perioden.

Jag flyger kanske 3-6 legs med Star Alliance per år så ointressant för min del att lägga X.000 för att ha Fast Track och hänga lite i loungen. Oftast flyger jag med flera vänner och inte skulle jag lämna dessa i Terminalen för att hänga i loungen.
 

Snörök

Medlem
Jag fick erbjudandet.

EBS med kvalificeringsperiod 1 Aug-31 Juli. Just nu 13 legs och 10925p. Flyger mest i Norden så jag tror inte jag samlar ihop tillräckligt med poäng, men kanske segment.
 

Sakoz

Medlem
Säket, men tro mig, länken hjälper dig inte om du inte vet vad SAS har hashat den med. Det finns tre "slumpmässiga" id:n och en ganska lång hash-sträng. Inga läsbara identifierare som ger en hint om vad som är vad.

Ok! Är den hashad blir det ju så klart knepigare, då måste man ju ha lite annan data för att kunna få fram sin egen källa serverside.
Jag var lite envis eftersom det tidigare förekommit utskick där det bara varit till att byta vissa parametrar i URLen.

Ber om ursäkt i fall det framgått tidigare i tråden att URLen är hashad.
 

jumbooze

Medlem
Jag är fascinerad över uppståndelsen över denna "deal" :) Något jag tycker skulle vara intressant att veta är hur mycket ni värderar EBG till?

Folk verkar ju vara villiga att lägga runt 6000 kr för att spendera värdefull tid och flyga "ingenstans" för detta. Är det verkligen värt det? Är det inte billigare och enklare att köpa sig till förmånerna på annat sätt (Priority Pass eller dyl)? Självklart är det en intressant deal om man ändå har planerat resor inom perioden.
Ajj, jag har blivit Folk, eller som jag hoppas mera, som folk :D
Köper guldet för 6.500. Då får jag som tidigare skrivit guld tom 2015-04 (tveksamt om jag flyger in guldet i år).
21k eurobonus poäng. + 2 klart av 6 t/r för att få 48k eurobonuspoäng i challenge. (70k+ på kontot)
då närmar jag mig 250k som man kan boka något skoj ex-GRU för...
 

Friskytten

Medlem
Jag bokade just två lördagsutflykter till Prag för strax över 4k totalt. Om någon hittar något billigare ex-ARN så skrik gärna till.
Som sagt, tack för tipset om PRG. Stod inte överst på min lista, men vad gör man inte för den goda sakens skull.

De billigaste vändorna (typ mån/tis/ons) passade min planering perfekt. Har smugit in 2 st innan tjänsteresor nedåt på kontinenten.

Jobbet ordnar taxi till ARN, några timmar kompledigt för en vända till PRG, sedan någon timme i SL och därefter den "riktiga" kvällsflygningen till min jobbdestination (med *A low-economy förstås...).
 
Toppen