Senaste nytt

SAS "Säkra Guldkort"-kampanj

Jag tror vi måste respektera medlemmar som har ur egen fika, eller som småföretagare kämpat sig mot målet och där det har kostat kanske 50 000kr att få detta känner sig lite "lurad".

Jo precis i det läget är man ju och hade jag varit trogen SAS kund hade jag blivit rätt trött, lyckligtvis så är man som småföretagare rätt prismedveten och då faller ju SAS bort(eftersom jag sällan flyger inrikes/norden och avtal med SAS är man för liten för) men det är nog väldigt många som känner sig felfördelade och på lång sikt(alla har ett val ibland) så gynnar det knappast SAS tror jag, tycker det här blir dummare ju mer jag tänker på det och blir lite sur på andras vägnar.

Jag har två kollegor som fått erbjudandet men ingen av dom kommer utnyttja detta och spendera ca 6.000:- för att få EBG.
Jag tror faktiskt merparten inte lägger 6000:- för att få guldkort om man inte kan utnyttja resande med "verklig" resande utan att göra MR.

Precis,

Jag är själv EBB och har fått mailet. Men det är en kort tidsperiod vi talar om - 4 veckor - och lägga 6000 spänn för att få EBG tycker inte jag det är värt.

Då är jag ändå en person som hänger väldigt mycket på businessclass.se, tänk hur en "vanlig" Eurobonusmedlem kommer tänka. Nej, för en sådan kommer detta åka direkt ner i papperskorgen.

Någon som vet om bokningen måste ske mellan 30 sep - 31 okt, eller om en bokning som skett före 30 september vad avser en flygning mellan de aktuella datumen gäller i denna kampanj?

Precis,

Jag är själv EBB och har fått mailet. Men det är en kort tidsperiod vi talar om - 4 veckor - och lägga 6000 spänn för att få EBG tycker inte jag det är värt.

Då är jag ändå en person som hänger väldigt mycket på businessclass.se, tänk hur en "vanlig" Eurobonusmedlem kommer tänka. Nej, för en sådan kommer detta åka direkt ner i papperskorgen.

Dessutom så är de inte så många av alla som reser i tjänsten som kan styra det så att de får åka just två resor SAS plus under rätt preriod till EU.
Gissar att merparten av de som kan styra det redan är EBG...

Dessutom så är de inte så många av alla som reser i tjänsten som kan styra det så att de får åka just två resor SAS plus under rätt preriod till EU.
Gissar att merparten av de som kan styra det redan är EBG...

Jag tror att de ar ute efter de med status pa annat flygbolag, vanliga svensson koper nog inte 2 plusbiljetter bara for att - min fru tycker t ex inte det ar vart pengarna man far lagga for 2 t/r I plus for att fa guld. Hade jag fatt motsvarande mail att gora 2 t/r resor med BA for att fa deras silver hade jag nog haft svart att motivera det hela da jag inte flyger BA sarskilt mycket.

SAS hade en kampanj som var åt det här hållet men inte i närheten så fördelaktig. Tror det var i januari den dök upp hos ett antal EB-medlemmar där man fick dubbla (?) baspoäng vars ända syfte var att ge status och de kunde inte nyttjas till något annat. Den gången verkade kampanjen mer riktad till medlemmar som var guld och som dessutom befann sig nära att nå guld igen.

Jag fick även det erbjudandet men hade då redan bokat en resa som fick upp mig till 50K. Den här kampanjen har fått mig att slå till på en oktobersöndag i London samt en snabb vända till Prag. Har flugit lite dåligt i år så för mig kommer kampanjen mycket lägligt :)

/Christian

Är väl delvis så enkelt som att SAS Plus har låg beläggning - många kanske har svårt o se fördelarna med o resa i SAS Plus inom Europa där produkterna är snarlika som dom är - bara priset som är en stor skillnad.

SAS hade en kampanj som var åt det här hållet men inte i närheten så fördelaktig. Tror det var i januari den dök upp hos ett antal EB-medlemmar där man fick dubbla (?) baspoäng vars ända syfte var att ge status och de kunde inte nyttjas till något annat.

Stämmer men det var trippla baspoäng, fick samma erbjudande

Nu kan jag bara inte låta bli att haka på: min kvalificeringsperiod börjar i morgon 1 okt (=EBS) och dessutom saknar jag 2 resor utöver de som redan är planerade för att nå bonus challenge. Och så betalar jag så klart med SAS Diners.

Enligt agehalls recept, 2 x r/t ARN-PRG i SAS+ för ca SEK 3700.

Visst, nice med EBG men jag gör det lika mycket för poängen.

Kom precis på att EBG = ingen årsavgift på SAS Diners och MC = SEK 920.

Kan med hyfsat gott samvete säga att EBG kostar mig SEK 2800...

Toppen