Senaste nytt

SAS "Säkra EuroBonus Guld" kampanjlänk för alla

Jag har blivit uppgraderad till Silver så jag får väl vänta två veckor till och se om något händer med Guldstatusen...

SAS har ju i princip stående kampanj på liknande sätt. Två tur och retur från Stockholm till exempelvis Shanghai ger guldkort! :D
Som silver ger detta ca 52440 poäng fram till EB 2.0 lanseras.

Nja, i Plus eller Business och till Tokyo då.
Shanghai 2x (i Plus eller C) t/r med silver 15% bonus ger bara 47840 poäng.

Sedan kostar det ju lite mer att flyga Plus/Business 2x t/r till Tokyo/Shanghai än i Europa, så inte helt samma som den kampanjen. ;)

Räkna om räkna rätt. Eller rättare sagt läs om läs rätt. Man kommer upp en bit över 50000 poäng. Dessutom handlade det ju om plus i kampanjen, och frågan var om kampanjen kommer igen.

Kampanjen handlade ju inte om pris utan om antalet resor. Det går naturligtvis att göra tur och retur inom Europa med SAS till en mycket hög kostnad, så det behöver inte nödvändigtvis vara stor prisskillnad.

Sorry, du har rätt, jag tänker ju Köpenhamn - Shanghai. Men den ger lite mer från Stockholm det är sant! ;)
Klart att man kan köpa dyra Plus Full Flex biljetter inom Europa också, men syftade mest på att den kampanjen SAS körde i Oktober, handlade ju indirekt om pris, då de flesta där gjorde 2 x t/r för ca. 2500kr styck och fik Guld. Nog inte lika många som hade gjort det på fullt betalde C biljetter till Asien ;)
Men givetvis har du rätt, och det går ju också att få Senator på Lufthansa på 2x t/r First Class full fare till Asien eller Sydamerika t.ex ARN - EZE med MM Silver bonus. ;)

Toppen