Senaste nytt

SAS "Säkra EuroBonus Guld" kampanjlänk för alla

Det finns en egen tråd om det där (ganska dåliga) erbjudandet.

1) Det är enkelresa.
2) Det finns billigare biljetter.

Är det nödvändigt att resorna skall vara t o R egentligen? Jag har en Plus resa redan i perioden och har en till bokad lite längre fram. Finns ju en PRG resa T o R för ca 2300 spänn från CPH. Någon som vet om detta duger? Oftast står det ju T o R i deras erbjudandet men det brukar ju räknas per enkelresor iaf.

Har resa bokad ARN-FRA må-on nästa vecka i SAS Go. Resan bokades i mitten September. Kan jag boka om den till SAS Plus och tillgodoräkna mig den?

Har resa bokad ARN-FRA må-on nästa vecka i SAS Go. Resan bokades i mitten September. Kan jag boka om den till SAS Plus och tillgodoräkna mig den?

Kolla med chatten/kundtjänst om hur mycket det kostar att uppgradera till plus (kan vara dyrt att köpa upp till PlusBokningsclass)

Hej!

Min kollega knordl försökte göra just detta med en London-resa han har, visst han kunde uppgradera mot avgift på 500 kr + mellanskillnaden upp till Plus, men det ursprungliga bokningsdatumet skulle vara kvar, vilket skulle medföra att den inte räknas :(

Resultatet blev istället att han bokade Prag den 23:e för 1862 kr t.o.r .... :)

Mvh
/NotRyan

Länken verkar fungera fortfarande, även fast sista datumet är passerat. Nu är bara frågan hur man ska lyckas klämma in några flighter innan den 31/10, särskilt med nästa vecka redan bokad för en vecka i Spanien (tyvärr med Norwegian) och sedan MD-80 dagen den 26:e.

Har bokat Köpenhamn - Prag t/r och Köpenhamn - Nice t/r den 24:e. Mellan flygningarna i Köpenhamn är det 1 timme vilket förhoppningsvis räcker??? Hur funkar det praktiskt, kan man checka in alla sträckor på en gång, förslagsvis kvällen innan? Eller hur går man till väga när tiden är knapp?

Tack på förhand

När man checkar in på SAS online får man upp en ruta att man kan checka in direkt även för återresan om man inte har incheckat bagage. Så är det på Prag "goldruns" iallafall.

Hos SAS är det inga problem att checka in på returen om man gör en resa över dagen. Det är nog bara hos SkyTeam (AF/KLM) som man inte får göra det vad jag vet och där är det störigt eftersom man inte heller får välja plats intra-EU före det att man checkar in.

Toppen