Senaste nytt

SAS "Säkra EuroBonus Guld" kampanjlänk för alla

Bad till min mamma att jag skulle få åka, till Prag eller något. Har tjatat länge, men icke :( Får bli när jag blir 17 eller 18 år.
(Är 14 år, för dem som undrar)

Nu vet jag inte hur rebellisk du är men när jag var 14-15 så ljög jag alltid var jag skulle åka.
"Du Mamma, jag åker till xxx över helgen. (en kompis). I själva verket var jag i Barcelona eller någon annanstans.

Det gör jag även idag då min mor är orolig av naturen.
"Du, jag åker till Helsingfors över helgen fast jag egentligen befinner mig 15 flygtimmar härifrån..

Jag vill inte att hon ska oroa sig över att jag befinner mig på andra sidan jordklotet helt själv så då känns en vit lögn som det bästa alternativet. ;)

Last edited:
Nu vet jag inte hur rebellisk du är men när jag var 14-15 så ljög jag alltid var jag skulle åka.
"Du Mamma, jag åker till xxx över helgen. (en kompis). I själva verket var jag i Barcelona eller någon annanstans.

Det gör jag även idag då min mor är överparanoid och orolig av naturen.
"Du, jag åker till Helsingfors över helgen fast jag egentligen befinner mig i Japan eller vad som helst."

Jag vill inte att hon ska oroa sig så då drar man en liten vit lögn. :p
Hmmm, det kanske skulle funka. Enda problemet är hur jag skulle kunna be henne föra över ca 8000kr från mitt sparkonto till mitt kort och säga att jag ska BARA sova över hos min vän en helg, kanske ska säga att jag ska köpa kläder ;)

Flyger du mycket? Jag tänkte på att du inte verkar ha hand om din egen ekonomi osv.
Det är ju inte speciellt värt att spendera flera tusen om du inte tänkt flyga mycket med * A under de kommande åren så att säga..

Det har du rätt i. Flyger ca 10 gånger per år. Flyger till Serbien ibland (Har släkt där), med Lufthansa men det kanske inte är värt att skaffa EBG när jag är så ung. Det blir ju inte några jätte långa resor när jag reser. Det enda jag nog skulle ha nytta av EBG just nu är fast-track och lounge även fast det inte är så speciellt. Det är så att min mamma bor i Falun med mina styvsyskon och min styvpappa och jag bor med min pappa i Stockholm. Hon hittade sitt drömjobb där och flyttade dit:( så jag har åkt till Falun varannan helg med SJ, SJ prio är tillåtet när man har fyllt 16 år så jag har ca 2 år kvar. Men saken är att hon hittade något flygbolag som heter Direktflyg och hon sa att jag skulle kunna flyga med dem till Borlänge, dem flyger tyvärr inte till Falun. Så det är nästan bara då jag skulle kunna ha nytta av det tror jag. Fast det kanske inte är värt 8000 kr:)

Toppen