Senaste nytt

SAS "Säkra EuroBonus Guld" kampanjlänk för alla

Säker på att det gäller alla Plus-biljetter?

Så här står det längst ner på mailet när du bokar den billiga Plus-biljetten (som jag utgår från att alla här på forumet har valt för "Gold Run"):

Du kan avboka din resa inom 24 timmar efter bokningstillfället. Totalpriset kommer att återbetalas. 24 timmar efter bokningstillfället försvinner din rätt att avboka utan avgift, oavsett om du har gjort senare ändringar i bokningen.

Ombokning är en annan sak...
Lyckades precis boka om en av mina ARN-PRG-ARN (SEK 1857) som jag missade p g a taskig planering. Jag ringde en halvtimme efter avgång... Trodde att det skulle vara kört, men efter att ha betalat SEK 2 (två) så fick jag en ny resa senare i oktober. Nu valde jag en ny resdag där jag visste att det var lika låga priser, men ändå.:)

Precis, inom 24 timmar kan du avboka alla biljetter (inte bara plus) och få hela summan tillbaka. Efter 24 timmar kan du bara boka av biljetter i Plus, och då får du dessutom betala 30 SEK för avbokningen.

Hur ser reglerna ut för detta då?

OSL-BCN (SK) - Premium Economy A
BCN-FRA (LH) - Premium Economy S
FRA-OSL (SK) - Premium Economy S
Innan vi tar diskussion om bokningsregler, tror jag att det är stor risk att din routing inte kvalificerar för denna kampanj då det ingår andra bolags flygningar i bokning. Om det var jag, skulle jag boka SAS flight only.

Innan vi tar diskussion om bokningsregler, tror jag att det är stor risk att din routing inte kvalificerar för denna kampanj då det ingår andra bolags flygningar i bokning. Om det var jag, skulle jag boka SAS flight only.

Jag misstänker att det bara är SAS som gäller men det hade varit trevligt om ovan var giltigt. Det är ju trots allt 2 parametrar som jag uppfyller.

1. Flyg från Skandinavien till Europa
2. Flyg från Europa till Skandinavien.

BCN-OSL verkar slutsåld i SAS Plus denna dag. Därför jag undrade om denna ovan var giltig.

Nej. Blir mer som en open jaw med SAS och ett litet hopp med LH. :p

Det kan inte vara svårt att läsa vad som står i registrationssida.

SAS skrev:
Right now, EuroBonus members can achieve Gold status faster and easier than ever before. Book and fly two SAS Plus round-trips with SAS to/from Europe to the Nordic countries between September 30th and October 31st – and get your Gold Card.

All you need to do is sign up by October 6th and book and fly between September 30th and October 31st, 2013.*
Du kan argumentera hur du vill men det är du som förlorar om du försöker och sedan inte får guldkortet.

Jo, jag vet men tänkte ändå fråga om någon satt på svaret.
Round-trips. Ja, då bör inte ens ARN-BCN-OSL med SK vara giltigt således.

Nej, jag passar nog. Bra för er som reser mycket med SAS i alla fall. :)
A3 Gold och AA EXP räcker för mig.

Last edited:
Toppen