Senaste nytt

SAS presenterar fem nya rutter från Århus

Brommalinjen är enbart business-class, och prissatt därefter. Om SAS börjar flyga på attraktiva tider så har jag svårt att se att Brommalinjen överlever.
Är det inte tvärtom? En kabinklass (kalla det formellt ekonomi) men service och priser som om det vore affärsklass? Sann monopolprissättning.

• Gilla
Reactions: fcx
Rätta mig om jag har fel, men har inte SAS kört Stockholm - Århus förut? Har för mig att jag såg det så sent som för något år sen?

Just precis. Det stämmer, tack för påminnelsen.
Då kan man anta att det var en linje som gick bra men att den var tvungen att läggas ner pga brist på kärror snarare än lönsamhet.
Nåja, kul med satsningar.
Även fast MUC är lite märklig som val?

Även fast MUC är lite märklig som val?
Ja och nej. En lucka har precis uppstått i det att Sun Air / BA slutar att flyga Billund-München. Den rutten övertog man från Cimber som 2008 hade hela 54000 pax på rutten. När nu Sun Air lägger ned finns det ingen rutt till München från hela Jylland. Dessutom kan ju SAS använda sig av Lufthansa för vidare transport ut i världen om man nu vill det.

BMI Regional afviser ikke München-Billund rute - CHECK-IN.dk

Lufthansa vil ikke overtage München-rute - CHECK-IN.dk

Billund mister rute til europæisk storlufthavn - CHECK-IN.dk

Brommalinjen är enbart business-class, och prissatt därefter. Om SAS börjar flyga på attraktiva tider så har jag svårt att se att Brommalinjen överlever.

(SUN-Air flög Bromma-Billund innan maskinen flyttades till Århus. Kanske flyttas tillbaka till Billund igen, då det är deras hubb?)

Helt ärligt, jag flög till Århus för några veckor sedan för ett event. Priset från Bromma var 1000 kr/lägre än det var till Århus via CPH med SAS GO från Arlanda. Nu bor ju jag inte i Stockholm så att åka till Arlanda sparar mycket tid, så det fick bli SAS ändå. Men jag hade lätt åkt via Bromma annars.

Toppen