Agö
Medlem
Prag?Inga dåliga hubbar med Kastrup, München o Prag (nåja, sista är ingen jättehub men det innebär en allians till).
Så SAS utmanar Sun-Air på 2/3 rutter i Skandinavien, och bara till Göteborg har man fortsatt monopol från Aarhus.
Prag?Inga dåliga hubbar med Kastrup, München o Prag (nåja, sista är ingen jättehub men det innebär en allians till).
Så SAS utmanar Sun-Air på 2/3 rutter i Skandinavien, och bara till Göteborg har man fortsatt monopol från Aarhus.
Är det inte tvärtom? En kabinklass (kalla det formellt ekonomi) men service och priser som om det vore affärsklass? Sann monopolprissättning.Brommalinjen är enbart business-class, och prissatt därefter. Om SAS börjar flyga på attraktiva tider så har jag svårt att se att Brommalinjen överlever.
Aha, trodde du menade att SAS skulle starta Århus-Prag. Den där rutten går dessutom mycket bra och har blivit till helårsrutt.Har Czech lagt ner sin linje? Trodde de startade 4x/vecka från Maj (?)
Czech Airlines to Launch Four New Routes from Prague | Vaclav Havel Airport Prague, Ruzyne
Yes, alldeles nyligen. Lades ned när JetTime drog sig ur underleverantörsavtalet vilket ledde till brist på kärror.Rätta mig om jag har fel, men har inte SAS kört Stockholm - Århus förut? Har för mig att jag såg det så sent som för något år sen?
Ja och nej. En lucka har precis uppstått i det att Sun Air / BA slutar att flyga Billund-München. Den rutten övertog man från Cimber som 2008 hade hela 54000 pax på rutten. När nu Sun Air lägger ned finns det ingen rutt till München från hela Jylland. Dessutom kan ju SAS använda sig av Lufthansa för vidare transport ut i världen om man nu vill det.Även fast MUC är lite märklig som val?
Aha, trodde du menade att SAS skulle starta Århus-Prag. Den där rutten går dessutom mycket bra och har blivit till helårsrutt.
Aarhus-Prag bliver helårsrute - CHECK-IN.dk
Brommalinjen är enbart business-class, och prissatt därefter. Om SAS börjar flyga på attraktiva tider så har jag svårt att se att Brommalinjen överlever.
(SUN-Air flög Bromma-Billund innan maskinen flyttades till Århus. Kanske flyttas tillbaka till Billund igen, då det är deras hubb?)