Senaste nytt

SAS policy för vad gäller för anställda i sociala medier

Jag häpnar över att media sväljer detta bete som har lagts ut av någon, verkar inte finnas någon undersökning varför han har fått lämna SAS, enligt honom så säger han ju självklart att han inte får nämna något, men det är inte förbjudet för en journalist att "gräva" varför.

Säg mig det företag som kommenterar enskilda personalärenden offentligt?

• Gilla
Reactions: fcx
Det här med elflyg låter ju spännande, om dom kan dra nytta av honom för att få uppmärksamhet.
Det skulle väl vara för uppmärksamheten i så fall. Han lär ju aldrig hinna uppleva något elflyg med storlek av A350, förmodligen inte någon av oss andra heller. Han får nog nöja sej med ett litet matarflygplan som tar max 20 pax och flyger som längst 40 mil.

Björn kommer nog att dra sig fram, han är bra att marknadsföra sej själv så han lär nog hitta uppdrag. Om inte så har han förmodligen en bra avgångslön från SAS fram tills pension.

Både Expressen och TV4 säger "Landes mest populära pilot" vad har de för käla som de har men inte uppger?
Det finns ju åtminstone 2 svenska kvinnliga piloter som har 5x antal följare mot vad Björn har på instagram. De har bara hälften av följarna på Youtube men har en del videos med över 2M visningar å andra sidan.

Sen kan man kanske diskutera om de är landets populäraste piloter då de är bosatta utomlands. De är dock svenska medborgare fortfarande mig veterligen.

Jag har aldrig sett något video med Björn Pilot, men han har fått 3 minuters gratis reklam i en kommersiell TV kanal och berätta vad han skall ordna för kurser framöver, till och med säger han att han erbjudit sina tjänster till SAS, vilket några tittare förmodligen känns tryckt att anmäla sig till hans kurser.
Detta slog mig också, fin gratis reklam om vad för tjänster han har att erbjuda framöver. Köpa 3 minuter reklam i TV4 är ju inte gratis annars.

Skulle vara intressant att höra om han ångrar något han gjort under senaste två åren. Han pratar mycket om vikten med bra ledarskap. Möjligt att SAS ledning inte är topp, men som en person längre ner med ansvar för personal och passagerare, är det då bra ledarskap att berätta för 100k pers att ens chefer är dåliga?

Säg mig det företag som kommenterar enskilda personalärenden offentligt?
Det är jag fullt medveten om, men det tillhör god journalistisk sed att bjuda in även motparten och sedan om det är aktuellt meddela att de har tackat nej att medverka.

Min åsikt, detta är populistisk journalistik där en väl talande person får all fokus.

Det skulle väl vara för uppmärksamheten i så fall. Han lär ju aldrig hinna uppleva något elflyg med storlek av A350, förmodligen inte någon av oss andra heller. Han får nog nöja sej med ett litet matarflygplan som tar max 20 pax och flyger som längst 40 mil.

Björn kommer nog att dra sig fram, han är bra att marknadsföra sej själv så han lär nog hitta uppdrag. Om inte så har han förmodligen en bra avgångslön från SAS fram tills pension.
Gärna en avgång i timmen från LPI till ARN med elfyg med 8-10 platser i framtiden.

• Gilla
Reactions: Alf
Idag även gratis-reklam i Sydsvenskan, där han ännu en gång säger att han inte får säga varför han inte flyger mer, men att det inte är hans egna beslut. Något som också är intressant är att han också säger

– Det är tack vare det jag byggt upp som jag nu kan fortsätta jobba såhär. Först kändes det tomt. Det var en plötslig förändring som jag inte kunde påverka. Sen brakade det loss och egentligen är det jätteroligt. Nu har jag fått förfrågningar om allt möjligt.

Så han hävdar att allt han har gjort har han gjort för att lyfta SAS och inga tankar på personlig vinning. Men nu som av en ren slump så kan han fortsätta jobba tack vare det han har byggt upp... Han borde ju tacka nej till allting nu då som inte har med SAS att göra. Fast han har kanske rätt i att han kan lära företag hur man hanterar social media, var så falsk som möjligt, det viktigaste är inte att det du säger är sant, utan att folk tror det är sant.

Idag även gratis-reklam i Sydsvenskan, där han ännu en gång säger att han inte får säga varför han inte flyger mer, men att det inte är hans egna beslut. Något som också är intressant är att han också säger

– Det är tack vare det jag byggt upp som jag nu kan fortsätta jobba såhär. Först kändes det tomt. Det var en plötslig förändring som jag inte kunde påverka. Sen brakade det loss och egentligen är det jätteroligt. Nu har jag fått förfrågningar om allt möjligt.

Så han hävdar att allt han har gjort har han gjort för att lyfta SAS och inga tankar på personlig vinning. Men nu som av en ren slump så kan han fortsätta jobba tack vare det han har byggt upp... Han borde ju tacka nej till allting nu då som inte har med SAS att göra. Fast han har kanske rätt i att han kan lära företag hur man hanterar social media, var så falsk som möjligt, det viktigaste är inte att det du säger är sant, utan att folk tror det är sant.

Ska han bli politiker???:rolleyes:

Toppen