Så är det alltid inrikes i plus. Delar de ut fler enheter alkohol så bryter de mot diverse regler. Har med svensk alkohollag att göraIdag på ARN-GOT hävdade personal att man bara hade rätt till EN alkoholisk dryck i plus. Har ngn upplevt det? Nya regler eller tänkte de att vi som åkte inte skulle ta en till (vilket inte, ärligt, kändes relevant)?
Inrikes har det alltid kärvat!Idag på ARN-GOT hävdade personal att man bara hade rätt till EN alkoholisk dryck i plus.
Låter logiskt eftersom hen sa att man kunde betala för fler. Sjuk lag isf, eftersom delar av värdet att betala för plus ligger i att åtnjuta livsnjutning även i alkoholiska former. På sträckan CPH-ARN var det inga problem att åtnjuta 2 enheter. Dock som vanligt och som tidigare diskuterats inte mousserande vin, som tydligen ses som ngt extremt kostnadskrävande för bolaget i fråga intar-Skandinavien till skillnad från i tid 30% kortare flighten CPH-HAM där både mousserande och fin och whisky frikostigt delas ut.Så är det alltid inrikes i plus. Delar de ut fler enheter alkohol så bryter de mot diverse regler. Har med svensk alkohollag att göra
Det är en internationell flygning. Då gäller andra regler än inrikes Sverige.På sträckan CPH-ARN var det inga problem att åtnjuta 2 enheter.
Det är fullt lagligt att, med utskänkningstillstånd, sälja alkohol inrikes i Sverige. Inga problem alls, så länge inte gästen är synbart berusad och skall förvägras vidare servering.hen sa att man kunde betala för fler.
Ett annat klientel. Precis som Lufthansa varierar sitt cateringerbjudande beroende på vilken konkurrens de möter på respektive linje, varierar också SAS sitt erbjudande. På linjen CPH-ARN säljer de oftast slut sina platser ändå, utan att behöva locka med mousserande vin. På linjen CPH-HAM får man kanske anstränga sig om man ska konkurrera ut Lufthansa eller annat bolag.CPH-HAM
Lagen är inte konstig, du får inte ge bort alkohol i Sverige, simple as that (nu pratar vi vi inte att jag som privatperson ger en flaska till någon).Låter logiskt eftersom hen sa att man kunde betala för fler. Sjuk lag isf, eftersom delar av värdet att betala för plus ligger i att åtnjuta livsnjutning även i alkoholiska former. På sträckan CPH-ARN var det inga problem att åtnjuta 2 enheter. Dock som vanligt och som tidigare diskuterats inte mousserande vin, som tydligen ses som ngt extremt kostnadskrävande för bolaget i fråga intar-Skandinavien till skillnad från i tid 30% kortare flighten CPH-HAM där både mousserande och fin och whisky frikostigt delas ut.![]()
Normaltid för alkoholutskänkning är kl. 11.00 - kl. 01.00, men i serveringstillståndet kan kommunen medge undantag. På Arlanda har t.ex. Sigtuna medgett undantag och tillåter alkoholutskänkning dygnet runt i transitområdet, när det finns avgångar. Utan detta undantag bidde det ingen starköl till räkmackan kl. 07 på morgonen. Eller någon skumpa hos Pontus före kl. 11 heller för den delen.@Berglund är det inget efter kl 11:00 som gäller på inrikesflyg i Sverige?
Jodå!@Berglund är det inget efter kl 11:00 som gäller på inrikesflyg i Sverige?