Senaste nytt

SAS plus under pandemin

Kan du kolla Expertflyer om inte vill du uppge datumet där B737 är med
Skärmklipp_sk.JPG

Min personliga erfarenhet är dock begränsad till så få flighter att jag inte kan dra någon direkt slutsats. Satt 3 ihop några rader framför mig på onsdagens tur arn-got, men bara för att de inte pratade en massa med varandra betyder det ju inte att de inte reste tillsammans i ett sällskap.
Kan bekräfta att samma sak hände på flyget hem från GOT. 3 personer bredvid varandra på rad 1. Två var en mamma + son, den tredje var en helt orelaterad person som inte reste i sällskap med dem.

Och ja, det fanns gott om lediga rader längre bak i plus, nästan lika många som på den screenshot jag postade tidigare.

Kan bekräfta att samma sak hände på flyget hem från GOT. 3 personer bredvid varandra på rad 1. Två var en mamma + son, den tredje var en helt orelaterad person som inte reste i sällskap med dem.

Och ja, det fanns gott om lediga rader längre bak i plus, nästan lika många som på den screenshot jag postade tidigare.

Jag tror inte att denna 3:e person har gått in och aktivt valt detta säte. SAS placerar folk genom sitt tombolasystem.
Nästan som att alla fördelar med status har upphört. Man får vara glad för de två extra väskorna man får checka in. Synd att man bara reser med handbagage

Tycker hanteringen varit mycket märkligt och att det saknats röd tråd. När jag flög CPH-ARN-SFT så var mittsätena blockade på första sträckan. Däremot inte på ARN-SFT.

Jag tror inte att denna 3:e person har gått in och aktivt valt detta säte. SAS placerar folk genom sitt tombolasystem.
Nästan som att alla fördelar med status har upphört. Man får vara glad för de två extra väskorna man får checka in. Synd att man bara reser med handbagage

Precis min poäng. Där borde SAS snarare göra ett aktivt jobb med att flytta isär orelaterade resenärer.

Ja, och att köra 14 rader med plus känns bortkastat då det inte delas ut några polarrullar eller ens någon dryck.
Enda som skiljer är poängen.
Och en extra väska! Jag har en bokad resa i vår i Plus inrikes enkom av den anledningen, annars hade jag bokat i Go...

Och en extra väska! Jag har en bokad resa i vår i Plus inrikes enkom av den anledningen, annars hade jag bokat i Go...
I vår skall det vara ”normalt service koncept”, men det kan ju ändras ingen vet hur pandemin är i vår.
Källa: SAS värdinna mellan ARN-CPH i fredags

Toppen