Senaste nytt

SAS plus under pandemin

@mha321 Får jag fråga vilka linjer det inte fungerat på? Jag har flugit mellan huvudstadshubbarna samt lite inrikes i Norge +20 flights i pandemin och har haft seatblock varje gång, oftast dubbel.

Underligt att vi har olika erfarenheter, kan det vara bara en flygplats som inte bryr sig om denna vettiga skyddsåtgärd?

@mha321 Får jag fråga vilka linjer det inte fungerat på? Jag har flugit mellan huvudstadshubbarna samt lite inrikes i Norge +20 flights i pandemin och har haft seatblock varje gång, oftast dubbel.

Underligt att vi har olika erfarenheter, kan det vara bara en flygplats som inte bryr sig om denna vettiga skyddsåtgärd?
Det har fungerat för mig så jag har bara hört det i andra hand. Har då nog mest handlat om Europa "semester dest" (Medelhavet), eller inrikes Sverige.

Min personliga erfarenhet är dock begränsad till så få flighter att jag inte kan dra någon direkt slutsats. Satt 3 ihop några rader framför mig på onsdagens tur arn-got, men bara för att de inte pratade en massa med varandra betyder det ju inte att de inte reste tillsammans i ett sällskap.

Alla mina flyg med SAS från/till LHR. Fullpackat varje gång.

Eller finns det något EU bolag som *inte* gjort det? (I frågan om masker

Rent tekniskt så är de ju ett EU-bolag, även om inte direkt något av de större, men Amapola har inte krävt mask på någon av de tre flygningar jag gjort med dem i sommar mellan Arlanda och Vilhelmina. Jag har varit en av få personer ombord som haft mask, och crew har varit masklös.

Rent tekniskt så är de ju ett EU-bolag, även om inte direkt något av de större, men Amapola har inte krävt mask på någon av de tre flygningar jag gjort med dem i sommar mellan Arlanda och Vilhelmina. Jag har varit en av få personer ombord som haft mask, och crew har varit masklös.
Intressant. De har bara inrikes eller hur? Det får en att undra om det är några andra uppsättningar regler/rekommendationer då.

Insåg att jag hade en screenshot på incheckning. Det rätt tydligt att det skulle gå att ha betydligt mer distans där. Visst kan man säga att resenären också har ett ansvar att byta plats (vilket jag såklart gjorde), men de som bara checkar om genom at trycka ok hamnar ju där...

För övrigt är det definitivt ingen seat block, och än mindre dubbel. Inga som helst problem för mig att välja mittenplats mellan två andra om jag tex gärna vill sitta på första raden.
3f7ae325c343d282e357d79cfd57e6e6.jpg

Intressant. De har bara inrikes eller hur? Det får en att undra om det är några andra uppsättningar regler/rekommendationer då.

Nu har de visst uppdaterat infon på hemsidan, men senast jag flög med dem (mitten av augusti) så tror jag iaf att jag var enda personen ombord med mask, och som sagt var ingen mask på crew heller.

Amapola skrev:
Från och med 6 juli rekommenderar Amapola att samtliga resenärer över 6 år använder ansiktsmask på samtliga flygningar. Du som passagerare ansvarar för att själv ta med dig en mask, och masken skall då täcka näsa och mun.

Toppen