Senaste nytt

SAS plus under pandemin

BCN-ARN idag, även om det utannonserades att vagnen bara skulle ut två gånger, beställ allt ni kan tills andra rundan direkt, kan jag inte säga vi led någon nöd.

Lite kul också att den förväntade A320 som skulle ta oss hem istället blev en B738, antagligen en av mina sista turer med en SAS Boeing i närtid.

BCN-ARN idag, även om det utannonserades att vagnen bara skulle ut två gånger, beställ allt ni kan tills andra rundan direkt, kan jag inte säga vi led någon nöd.

Lite kul också att den förväntade A320 som skulle ta oss hem istället blev en B738, antagligen en av mina sista turer med en SAS Boeing i närtid.
Hur var beläggningen?

Flygning idag 3/12
GOT - CPH
Servering….Kaffe och inget annat
CPH -GDN
Servering ombord var absolut nada
Likadant på hemresan....4/12....ingenting serverades

Crew sa att ingen servering var möjlig pga mycket turbulens. Var en perfekt flygning utan ett spår av turbulens, dock satt crew själva och öppnade burkar och åt sin mat.

Rapportera till SAS. Det är ju stor risk nu att crew maskar som protest mot nedskärningar och omorganisation.
Då fick man svar från SAS

Thank you contacting SAS.

Please accept our apologies for the inconvenience caused when no food was served onboard your flight. Due to a miscommunication between several departments, no food was ordered and delivered. The mistake has now been corrected.

In this case, I am able to offer 1500 EuroBonus points maximum. Please let us know if you are willing to accept.

Awaiting for your response.

Var lite snålt med 1500 poäng
Vad tycker ni?

Då fick man svar från SAS

Thank you contacting SAS.

Please accept our apologies for the inconvenience caused when no food was served onboard your flight. Due to a miscommunication between several departments, no food was ordered and delivered. The mistake has now been corrected.

In this case, I am able to offer 1500 EuroBonus points maximum. Please let us know if you are willing to accept.

Awaiting for your response.

Var lite snålt med 1500 poäng
Vad tycker ni?
Lite snålt? Extremt snålt. 20.000 poäng skulle kännas ok.

Toppen