Senaste nytt

SAS Plus levererar inte!

Homer

Medlem
Jo, det är en aning hårresande att den biljetten kostar nästan lika mycket som min BA-biljett HEL-LHR-SOF t.o.r. i affärsklass. Ja jag vet att biljettreglerna är helt andra, men ändå...




Malaga för 8419kr står uppräknat under Special Offers ;)

Malaga.jpg
 

kander

Medlem
Huruvida Plus är bra eller dåligt jämfört med andra europeiska business kan jag inte uttala mig om, men jag tycker ändå värdet är okej med flexibilitet, fast track, lounge, prio-boarding, oftast bra (om än kall) mat, oändligt med goda Mikkellers (exkl. vissa destinationer), gott om snacks och annat om man ber om det, och i min erfarenhet rätt bra service överlag.

Att stolen är samma storlek som Go gör inte sååå mycket på ett par timmars flygning i min mening, och jag är ändå en stadig pjäs som brukar fiska upp datorn under flighten. Sen vill jag ju gärna ha poängen också vilket "höjer" värdet ytterligare (är väl dock mer att det sänker värdet på Go).

Allt är ju relativt, och mycket av värdet jag ser är i från perspektivet som tämligen statuslös (EBS räknas ju inte) som varvar tjänsteresor tillsammans med kunder med weekends tillsammans med familj. Har man EBG+ så har man ju redan mycket av det jag räknar in i värdet, vilket så klart vattnar ur produkten lite.

Kanske lite fler perks för EBG+ i Plus är lösningen?
 

Davvelavve

Medlem
Ingår inte dryck i sas plus Europa?
Enligt sas hemsida:

EUROPA OCH SKANDINAVIEN​

  • Kaffe och te
  • Mat och snacks
  • Val av säte vid bokning
  • Fast Track
  • SAS Lounge
  • Priorityboarding
  • WIFI inkluderat
 

Flyg-Arn

Medlem
Börjar fundera på SAS och vad de tänker att SAS Plus är ? Numer SAS Minus på flera flyg:

Inrikes (65 min flygtid) - ”Två Ramlösa och en hård smörgås” (de s.k pirogerna är usla). - Du får bara en Ramlösa för vi har inte fått någon påfyllning.

Inrikes (55 min) - (kom från en flygning över Atlanten och var rejält törstig) - Två flaskor vatten och en chokladboll. -”TVÅ flaskor vatten! Tänk på att de skall drickas ur ombord och inte tas med”

SAS Plus från LAX - En servering - sen stod personalen bakom skynket och serverade inte mer dryck eller snacks - endast vatten

En flight med SAS Link - ser hur crew häller vatten från flaska till flaska för att ha till nästa flight.

SAS måste förstå att betalar en passagerare för SAS Plus kostar det mycket och då skall man få det som ingår.

Tyvärr händer detta oftare än förr.
 

palmen

Moderator
SAS Plus från LAX - En servering - sen stod personalen bakom skynket och serverade inte mer dryck eller snacks.
Så har det varit i säkert 5 år nu, de går ut till första serveringen och uppmanar folk att beställa allt de tänker dricka under flighten. När man då beställer 4 GT, 4 öl, 3 cola mm så brukar de skruva på sig lite och säga att man får gå tillbaka och hämta mer i galley och att man kan få 2 dricka nu typ. De slutade köra extra rundor i Plus för väldigt länge sedan utan passagerare förväntas gå tillbaka till galley för att få något mer.
 

LarsCph

Medlem
Så har det varit i säkert 5 år nu, de går ut till första serveringen och uppmanar folk att beställa allt de tänker dricka under flighten. När man då beställer 4 GT, 4 öl, 3 cola mm så brukar de skruva på sig lite och säga att man får gå tillbaka och hämta mer i galley och att man kan få 2 dricka nu typ. De slutade köra extra rundor i Plus för väldigt länge sedan utan passagerare förväntas gå tillbaka till galley för att få något mer.

Jag flög till Boston i SAS Plus i Oktober förre året. De sa att man skulle beställa allt man tänkte dricka till maten i första runden. Sen var det inget problem att få dryck och snacks serverat om man frågade. De erbjöd det inte proaktivt, det var bara en flaska vatten efter en stund om jag minss rätt. Men tyckte det var helt OK service och absolut bättre än SAS Go.

SAS Plus inom Europa däremot, är ett skämt tycker jag.
 

Flyg-Arn

Medlem
Att
Så har det varit i säkert 5 år nu, de går ut till första serveringen och uppmanar folk att beställa allt de tänker dricka under flighten. När man då beställer 4 GT, 4 öl, 3 cola mm så brukar de skruva på sig lite och säga att man får gå tillbaka och hämta mer i galley och att man kan få 2 dricka nu typ. De slutade köra extra rundor i Plus för väldigt länge sedan utan passagerare förväntas gå tillbaka till galley för att få något mer.
Att de inte säger detta till passagerarna ? Det snålas o snålas, alla vet inte om vad som gäller. Pensionärsparet som var påväg till USA första gången någonsin etc etc. Inte ok. Alla vet inte, de går efter andra flygbolag som självklart kommer förbi då och då för att titta till sina passagerare.
 
Toppen