Senaste nytt

SAS plus kräver färre poäng än Go?

joa

Medlem
Inne och kollar på en resa till NY.
Verkar vara någon rabatt på plusbiljetter.
Väljer 4st (2 vuxna plus blir2 barn). Det 180.000 poäng.
Väljer jag plus dit och go hem blir det 210.000.
Why?
Ikryssat är min fly premium voucher även och jag väljer plus både ut och hem. Den förbrukas väl inte om jag bokar i plus?

Flypremium är ingenting voucher som försvinner när du bokar. Den försvinner 12 månader efter du senast tjänade in 200k poäng på senaste 12 månader.

När du blandar klasser drar den inte av rabatten alla gånger. Det löser du genom att boka på classic sidan.

Fly premium är ingen voucher, om du inte har färre än 50k poäng intjänade. Då är det en per år inom Skandinavien. Annars obegränsat till destinationer baserat på nivå.
Kan vara problem när du blandar klasser.

Puck tvåa tydligen.

Samma på classic.
I plus båda riktningarna rabatterar den från 240 till 180.000 poäng. I plus på vägen ut och go hem så är det från 210 till 180.000

Samma på classic.
I plus båda riktningarna rabatterar den från 240 till 180.000 poäng. I plus på vägen ut och go hem så är det från 210 till 180.000

Ja men det verkar ju stämma med Fly Premium, alltså att du ska betala 180.000 oavsett vilka klasser du bokar och blandar.

Ja men det verkar ju stämma med Fly Premium, alltså att du ska betala 180.000 oavsett vilka klasser du bokar och blandar.
Så det finns någon drive nu att man får åka plus till NY för 60.000 poäng ToR (hälften för barn då)...?
Isåfall förstår jag att jag landar på 180.000 oavsett hur jag blandar.
Driven borde alltså vara, åk plus för samma pris som go. Har missat den i utskicken.

Så det finns någon drive nu att man får åka plus till NY för 60.000 poäng ToR (hälften för barn då)...?
Driven borde alltså vara, åk plus för samma pris som go. Har missat den i utskicken.
Du betalar ju Go-priset oavsett klass med Fly Premium (med rätt nivå), sedan har barn 50% som vanligt. Ingen kampanj där...
60+60+30+30 = 180

Du verkar totalt ha missuppfattat hur FlyPremium-erbjudandet fungerar.

Det är ingen "drive", det är nämligen just exakt så FlyPremium är tänkt att fungera och marknadsförs, boka Plus eller Business och betala poängpriser för Go. Så har FlyPremium fungerat sedan det lanserades för ungefär 2,5 år sedan. Därför har du inte "missat den i utskicken" - för det är ett permanent erbjudande beroende på din FlyPremium-status, läs mer i tabellen ganska långt ned på den här sidan:
SAS EuroBonus Mastercard Premium - vårt bästa kreditkort

Toppen