Senaste nytt

SAS plus kräver färre poäng än Go?

Det är inte helt lätt uppenbarligen. :)

Min gissning är att @joa använt 2-4-1 tidigare och bokat med andra *A-bolag än SAS. Det är ju först när man har för avsikt att boka med SAS som det kan bli rörigt om man både har Flypremium och en (aktiv 2-4-1) om man inte är påläst. Plusgrade vet jag inte heller var det kommer ifrån. Lite som pannkaka med ketchup.

Inne och kollar på en resa till NY.
Verkar vara någon rabatt på plusbiljetter.
Väljer 4st (2 vuxna plus blir2 barn). Det 180.000 poäng.
Väljer jag plus dit och go hem blir det 210.000.
Why?
Ikryssat är min fly premium voucher även och jag väljer plus både ut och hem. Den förbrukas väl inte om jag bokar i plus?
För att få Fly Premiumrabatten måste du boka Plus både ut och hem och då blir det 180.000 p.
Bokar du däremot Plus ut och Go hem får du ingen rabatt alls, inte ens på utresan och då blir det totalt 210.000 p.

Du skulle kunna boka en enkel i Plus ut och en enkel i GO hem - då får du rabatten på Plus-resan ut - men det lär inte löna sig då enkelresor är 20 % dyrare och totalpriset blir då 216.000 p.

/ TT

• Gilla
Reactions: joa
För att få Fly Premiumrabatten måste du boka Plus både ut och hem och då blir det 180.000 p.
Bokar du däremot Plus ut och Go hem får du ingen rabatt alls, inte ens på utresan och då blir det totalt 210.000 p.
Helt fel.
När du blandar klasser drar den inte av rabatten alla gånger. Det löser du genom att boka på classic sidan.
Ifall någon inte vet vad classic sidan är så kommer här en länk: Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS

Helt fel.

Ifall någon inte vet vad classic sidan är så kommer här en länk: Billiga flygbiljetter och flygresor – sök och boka flyg - SAS
Classic funkar dåligt numera.
I Edge och Chrome omdirigeras man till vanliga bokningssidan.

I Firefox däremot verkar man inte omdirigeras men den "tar" inte valda datum utan väljer ändå morgondagen med hemresa en vecka senare.
Sedan när man väljer avgång får jag feltexten "FLEXPRICER - Miles har inte definierats för vissa delar av resan. (7068 [40])"
och vid "Tillgängliga rabatter" står det i en ruta
Rabatt finns

(30 nov 2020 - 30 nov 2020)

Aktuell kampanj är inte tillgänglig.

30 nov 2020 är då min Fly Premium rabatt går ut...

Sedan är det omöjligt att komma vidare eftersom mina val tas bort pga feltexten ovan...

/ TT

Last edited:
Rätt poäng dras när biljetten ställs ut om man väljer olika klasser. Lite störigt dock, om man inte har tillräckligt med poäng för ordinarie pris då man inte kommer vidare till betalsteget.

Rätt poäng dras när biljetten ställs ut om man väljer olika klasser. Lite störigt dock, om man inte har tillräckligt med poäng för ordinarie pris då man inte kommer vidare till betalsteget.
Gjorde precis en provbokning på sas.se fram till sista steget där betalningen ska ske - ingen rabatt när jag blandar Plus och Go så långt...

/ TT

Nu har SAS gjort om bokningen av bonusbiljetter och helt plötsligt funkar FlyPremiumrabatten med t ex utresa i GO och hemresa PLUS.
upload_2019-11-28_11-33-42.png

/ TT

Toppen