Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Minsan

Medlem
om det vore helt hopplöst hade nog inte medlaren lämnat de två trätande ifred, utan det hade blivit strejk den 29e. Vi får hoppas att de båda parterna tar sitt ansvar och kan hitta någon slags kompromiss för att bolaget ska överleva. Vet inte hur mycket piloternas fackförening bryr sig om det mtp tillfället att varsla om strejk, men bolaget lär väl möta dem mer än halva bolaget.

mer än halva vägen…
 

pinksson

Medlem
om det vore helt hopplöst hade nog inte medlaren lämnat de två trätande ifred, utan det hade blivit strejk den 29e. Vi får hoppas att de båda parterna tar sitt ansvar och kan hitta någon slags kompromiss för att bolaget ska överleva. Vet inte hur mycket piloternas fackförening bryr sig om det mtp tillfället att varsla om strejk, men bolaget lär väl möta dem mer än halva bolaget.
Hade ju varit högst oansvarigt av medlaren att lämna förhandlingarna OCH att kommentera det till pressen om en lösning faktiskt inte var på gång..?
 

Minsan

Medlem
Hade ju varit högst oansvarigt av medlaren att lämna förhandlingarna OCH att kommentera det till pressen om en lösning faktiskt inte var på gång..?

om det inte är en ondskefull medlare som vill se inställda flights. Nämen jag hoppas du har rätt! Det borde väl finnas en förhoppning att de kan lösa det tillsammans om medlaren sitter på sin altan och pratar med Ekot.
 

Bryant

Medlem
Det tragiska i att det inte blir en strejk ligger i den bad will detta skapat. Noterar fler och fler frekventa resenärer som flyger med finnair. Norwegian och Ryanair kommer att få ett uppsving då många väljer bort SAS nu och säkerligen i framtiden.
 

pinksson

Medlem
Det tragiska i att det inte blir en strejk ligger i den bad will detta skapat. Noterar fler och fler frekventa resenärer som flyger med finnair. Norwegian och Ryanair kommer att få ett uppsving då många väljer bort SAS nu och säkerligen i framtiden.
Ja.. för mig känns det tyvärr osäkert med SAS, flyger en del mellan LAX-ARN, numera flyger finnair även direkt. Dock älskar jag SAS och deras poängsystem är så bra, men känns så väldigt osäkert numera.. svårt att veta hur man ska tänka.
 

pinksson

Medlem
Jag undrar varför SAS tagit ner flygningarna mellan 2-4/7? LAX-CPH som vi tex bokat finns inte att boka längre..var det så förut också?
 

Jens Olsson

Medlem
Jag undrar varför SAS tagit ner flygningarna mellan 2-4/7? LAX-CPH som vi tex bokat finns inte att boka längre..var det så förut också?
Det gäller inte enbart LAX utan merparten av flygningarna som drabbas av en eventuell pilotstrejk, möjligen undantaget linjer där det är stora möjligheter att boka om resenärer (om det finns sådana).
 

Tobbe.O

Medlem
Det tragiska i att det inte blir en strejk ligger i den bad will detta skapat. Noterar fler och fler frekventa resenärer som flyger med finnair. Norwegian och Ryanair kommer att få ett uppsving då många väljer bort SAS nu och säkerligen i framtiden.

Men folk glömmer fort. Titta bara på pandemin. Nu ser det ut som att det aldrig varit en pandemi när folk umgås... ;)

Mitt hjärta kommer alltid klappa ett extra slag för SAS. Har lovar mig själv att aldrig någonsin sätta min fot på Ryanair och helst inte på Norwegian heller. Nästa gång är det Norwegian eller Finnair som har problem. Finnairs ekonomi kan inte heller va den bästa med tanke på stängt ryskt luftrum...

Kom igen nu SAS! :)
 

pinksson

Medlem
Nu fick jag Mail från SAS att jag kan få boka om min flight om så önskas:
Dear Traveler,
SAS has received a notice of conflict from the pilots’ unions in Sweden, Norway and Denmark. Mediation is ongoing but if no other agreement is reached before 2nd July 2022, the pilots’ unions will go on strike.

SAS is taking precautionary measures to support customers whose flights may be impacted by a potential strike, and therefore offer you a rebooking option free of charge.

If you have done your booking on SAS website, app or call centers, read more here (Link: Travel and Service Updates | SAS (flysas.com))
If you have booked through a travel agent, please contact them for further assistance

We truly apologize for the inconvenience this will cause you.

Best regards, SAS
 
Toppen