Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Har du blivit automatiskt ombokad till något annat bolag?
Jag blev det iallafall :)

Redan runt 17.40 faktiskt, så de var ute i god tid, men det var väl en lätt ombokning.
2019-04-25 21.36.45.png

Är det någon som har koll på vad som händer med poängintjäningen i detta fall? Jag har varit med om detta en gång tidigare och då kunde jag retro-claima enligt ursprunglig resa men det var inte i samband med stejk och ju dessutom ett bra tag sedan.

Kom fram efter 35min på guld-supporten.
Möttes av en jättevänlig engelsktalande support.

Bokade om flighten utan problem.
Vill trycka in Ethiopian till OSL på morgonen (business) men fick nej på den från dem tyvärr.

Hah.. Blev raka spåret med LH till BCN istället!

Det här gjorde SAS bra.

Vill trycka in Ethiopian till OSL på morgonen (business) men fick nej på den från dem tyvärr.

Det här gjorde SAS bra.

Grymt! Är silvermedlem och har nu suttit prick 90 min (!) i telefonkö.

Med tanke på hur många avtal som var uppsagda så är det väldigt lite som kom fram i den artikeln förutom piloterna tyckte inte det var ok medans arbetsgivaren tyckte den var bra.
Man vet ju inte hur mycket det är annat men det står ju rätt tydligt att en av de högst betalda yrkeskårerna i landet står på sig för strejken för att de har for dåligt betalt.

Sedan kan det säkert vara andra saker också men bara det faktum att de står fast vid ett sådant krav gör nog att de återigen har noll chans att få med sig "gemene man" på sin sida.

Varför vill piloterna ha högre löneökning än 2,3%? Andra branscher i Sverige får nöja sig med löneökning enligt inflation, varför gäller inte det för piloterna?

SAS är inget företag. Det är mest politik. I en riktig marknadsekonomi så hade den där betongklossen till flygbolag aldrig överlevt.

Man är defacto ett lågprisbolag men tror man är något slags spjutspetsbolag där pensionärerna till medarbetare är lägre medelklass men beter sig som om dom vore överklass. Ungefär den mentaliteten råder i hela bolaget, dvs självinsikten är noll. Inget fungerar smooth och hela organisationen verkar vara infekterad av politik och sociala grupperingar framför företaget och kundernas bästa. Det märks extra tydligt när piloterna strejkar lika ofta som dom byter underkläder.

Jag menar, its business, ingen jäkla skolgård.

Det här gjorde SAS bra.
Hela bokningen var i business? Inga problem att hitta platser?

Toppen