Senaste nytt

SAS piloter i strejk?

Får läsa bättre ikväll men tyckte nog att strejk klassades som extraordinärt även egen personal. Skulle inte satsa på en sådan kompensation i alla fall.

Jag hoppas verkligen detta löser sig men borde oavsett kunna komma genom säkerhetskontrollen om jag plockar ut boardingpasset torsdag morgon eller? Då kan jag sedan avvakta ombokning i SAS loungen fredag morgon och handla massa gott i tax freen för Amex försäkringen efter fyra timmar. Ref. punkt 14. Som jag tolkar det gäller försäkringen även under strejk då jag bokat långt innan strejken annonserades.

C3E58193-F7DE-40B9-B915-52EF3E4B26A3.jpeg

• Gilla
Reactions: Gus
Då kan jag sedan avvakta ombokning i SAS loungen fredag morgon och handla massa gott i tax freen för Amex försäkringen efter fyra timmar.
Nu kan jag inte Amex försäkringen helt och hållet, men ersätter den "vad som helst" om man blir mer än 4h försenad?
Mat och dryck ska ju ersättas men då antar jag att dryck som inte konsumeras inte räknas in, eller?

Ska åka ARN-CPH-SFO på fredag. Hittade till min lycka en award ARN-MUC-SFO på fredag med långa benet i F som jag förstås bokade direkt. Men nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, SAS kan enligt diamond supporten inte avboka utresan förrän strejken är ett faktum...

Toppen