SAS_CPH_Lounge
Medlem
Dina känslor är inte evidensbaserade.Vad var det i mitt inlägg som inte var fakta?
Dina känslor är inte evidensbaserade.Vad var det i mitt inlägg som inte var fakta?
Om man däremot skulle vända på det hela till ett genuint perspektiv från den svenska modellen, vilka legitima anledningar finns till en strejk?
Nja.Att kalla piloter för bussförare är inte ett dugg seriöst. Milsvid skillnad i utbildningskrav och ansvar.
Händer oftast när de har cruise control på och går på muggen.Först säger du att jämförelsen inte är rättvis, sen fortsätter du med argumentation om varför den är rättvis? Hur ska du ha det?
En busschaffis kan bara köra av vägen om något strular. Inte samma med flyget va?
Var skrev jag om dem?Dina känslor är inte evidensbaserade.
Att SAS rundat (försöker) återanställningsrätten råder det väl inte så mycket tvivel om. Detta skall väl avgöras i rätten, SPG har väl lämnat in en anmälan.Jag har tänkt lite fram och tillbaka. Den enade åsikten på businessclass.se är tydligt att SPF och deras gelikar är bortskämda status jägare som strejkar för att de kan.
Om man däremot skulle vända på det hela till ett genuint perspektiv från den svenska modellen, vilka legitima anledningar finns till en strejk?
Hade också gjort allt i min makt för att slippa återanställa ett gäng strejkbenägna piloter. Kanske det insamlingen (Swish etc..) borde gå till - SAS rättegångskostnader för att bli av med piloterna.Att SAS rundat (försöker) återanställningsrätten råder det väl inte så mycket så tvivel om. Detta skall väl avgöras i rätten, SPG har väl lämnat in en anmälan.
Piloterna har rätt i sak. Problemet är att deras sak inte är kompatibelt med verkligheten.
Slaskjournalistik. Facket chockade att SAS ledning har en plan. Surprise!!! Ledningen kanske inte är helt bakom flötet trots allt.Kanske hör bättre hemma i Forwardtråden men ändå. Känns inte omöjligt och måste erkänna att det är lite märkligt att de inte kom överens om de nu ändå erbjöd ett Norwegianavtal. Spännande och jobbiga dagar/veckor/månader kan man nog förvänta sig…
Pilotfacket fruktar hemlig plan från SAS efter strejken