Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Jenny N

Medlem
Är det någon som vet hur tätt inpå avgång man kan omboka (bonusbiljett bokad på sas.com)?
Normalt avbokning min 24h innan avgång, men kan man omboka/avboka senare nu med ”strejkreglerna”?

Tyvärr inget svar på din fråga, men försökte omboka eller avboka en biljett till Florens vilken går på tisdag morgon. Tyvärr kan jag inte göra något av dem nu. Ombokningssidan (hänvisad till Classic) är bara helt blå och väljer jag att avboka så står det att jag måste kontakta SAS kundtjänst.
Hade hoppats in i det sista att det skulle lösa sig och därför inte avbokat tidigare. Imorgon kl.9 går de 24 timmarna ut för att få pengarna tillbaka om inga ändringar i reglerna har gjorts nu för avbokning.
 
  • Gilla
Reactions: OLN

011430121

Medlem
Jag gör en OT behöver ingen hjälp.
Är i Barcelona var bokad imorgon BCN-OSL-ARN med SAS Scandinavia, den bokningen fick jag av SAS för ca fyra veckor sedan, när de hade ställt flygningen direkt till ARN.

Idag kom besked att flygningarna är inställda imorgon.
Jag ringde SAS och väntetiden var 95 minuter innan jag fick tala med en agent, hon knappade på sin dator och säger, jag hittar inget på måndagen utan det bästa alternativet är att du flyger hem på tisdagen med direktmasken som flygs av AIR BALTIC åt SAS, har du möjlighet att skaffa övernattning själv, ja blir mitt svar, skicka in dina kostnader till oss så får du ersättning för dem!

Bor på (FET) Hilton frågade receptionen om jag kunde förlänga med en natt, och det löstes med att att de sa boka ett rum via appen så ordnar vi att du får behålla rummet.

Blir kvar ett dygn extra i värmen, hade bokat lunchgäster hemma på onsdag men den bokningen flyttas till torsdag, jag är glad att detta löstes på ett enkelt sätt.
 
Last edited:
Lite uppdatering iaf, efter att jag landat på Köpenhamn lyckades jag få planet till Stockholm ombokad till imorgon med Austrian via Wien. Hotell gav de direkt på kvitto här på flygplatsen. Visst kommer vi fram lite senare men det blev en trevlig förlängning på semestern trots allt. Rekommenderar er om ni har möjlighet att verkligen försöka besöka service point på Arlanda eller Köpenhamn. Mycket god och förhållandevis snabbt hjälp.
 

fiffig

Medlem
Jag har en biljett ARN-ORD nästa vecka, som bokades med poäng och nu utgången 2-4-1. Jag måste vara där just då, inte senare. Jag tänkte avboka senast 24h innan men får hellre vouchern också tillbaka så jag kan resa vid senare tillfälle istället. Är det någon som har varit med om det? Kan man låta det vara och inte vaska på poängen (inte utgången) och 2-4-1 (utgången)?
 
Jag har en biljett ARN-ORD nästa vecka, som bokades med poäng och nu utgången 2-4-1. Jag måste vara där just då, inte senare. Jag tänkte avboka senast 24h innan men får hellre vouchern också tillbaka så jag kan resa vid senare tillfälle istället. Är det någon som har varit med om det? Kan man låta det vara och inte vaska på poängen (inte utgången) och 2-4-1 (utgången)?
Vi hoppas detta elände är över vecka 30….
 

Lalaland

Medlem
Har SAS gjort eurobonuspoängen osynliga med flit på hemsidan så att man inte ska kunna boka någon resa?

Mycket udda "bugg" som ska rättas i så fall...
Nä, detta verkar vara medvetet, varken totalen eller intjänade tabellen syns...

Notera, det går inte att boka eller omboka en poängresa nu, då saldot står på 0 poäng!
 
Last edited:

JAM(1)777

Medlem
Har SAS gjort eurobonuspoängen osynliga med flit på hemsidan så att man inte ska kunna boka någon resa?

Nej, ring in, gjorde det precis och bokad en poängresa till PMI. De ringde tillbaka på 45 min efter jag knappat in mitt nr, givetvis ställde jag mig i kön för om min resa är inom 3 dygn, vilket den inte är…
 
Toppen