Jag skulls rings SAS om biljetten är bokad direkt med dem på numret för strandade. Accepterar du att bara åka till Köpenhamn, planet går och är villig ta tåg/ buss från Köpenhamn, så borde de boka dig på dagens plan.En fråga, jag har som sagt fått min resa idag ombonad till på tisdag. Första benet går dock fortfarande att boka på SAS hemsida. Om jsg bokar den för att åtminstone komma till Köpenhamn, avsäger jag då min rätt till kompensation samt ersättning för extra kostnader?
Jag har verkligen försökt, flighten avgår om 4 timmar och trots 60 min väntan i linjen för strandade så har de ännu inte svaratJag skulls rings SAS om biljetten är bokad direkt med dem på numret för strandade. Accepterar du att bara åka till Köpenhamn, planet går och är villig ta tåg/ buss från Köpenhamn, så borde de boka dig på dagens plan.
Tack for hjälpen, på flygplatsen lyckades de fixa en plats åt mig, så jag kommer iaf till Köpenhamn. Lättare att ta sig hem därifrån jämfört med gdansk i alla fallDu kan ju också åka ut till flygplatsen och se om du kommer med planet ifall du inte kommer fram. Du avsäger dig inte rätt till kompensation om du köper en ny biljett. Enligt EU förordningen har du rätt att välja på pengarna tillbaka eller ombokning. Däremot är det inte lika solklart att du får pengarna tillbaka för den nya biljetten om du köper en biljett till en annan destination (i detta fall Köpenhamn). Du har nämligen aldrig haft en resa till Köpenhamn, bara en mellanlandning där på en resa till annan ort.
Lyckades klicka ned chattrutan och fick börja om, 120 platser längre bak i kön. Även i telekö. 3 timmar, trots diamantstatus.Tack for hjälpen, på flygplatsen lyckades de fixa en plats åt mig, så jag kommer iaf till Köpenhamn. Lättare att ta sig hem därifrån jämfört med gdansk i alla fall![]()
Så länge det finns platser lediga, torde det väl vara görbart. Däremot är det nog bara att bita i det sura äpplet gällande köerna. Finns nog ingen kundtjänst i världen som är dimensionerad för den mängd samtal och chattar som kommer in nu.Jag och min son skulle flugit till San Francisco idag med SAS men istället har jag ägnat tre timmar åt att vänta på min tur i SAS chatt. Kom äntligen fram efter prick tre timmar och så fick jag bara ett kopierat standardsvar och en önskan om en fin dag innan jag ens haft en chans att framföra mitt ärende. Så sjukt frustrerande. Hade tänkt fråga om de kunde boka om till i augusti men nu tappade jag all lust att flyga med SAS framöver. : ( Försökte ställa mig i chattkön igen men fick då till svar att den är för lång och att man inte ens kan ställa sig i kön.
Status verkar tyvärr inte spela någon roll överhuvudtaget nu... Hon i kassan sa att ombokningarna sker automatiskt, så det förklarar varför de är så idiotiska. Min sambo är fast i Berlin, och där ställde de in hennes flight helt och hållet trots att hennes första ben var via underleverantör.Lyckades klicka ned chattrutan och fick börja om, 120 platser längre bak i kön. Även i telekö. 3 timmar, trots diamantstatus.