Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

Owe Rundberg

Ny medlem
En fråga: Jag skall resa på tisdag 12 juli och har märkningen sannolikt inställt.., om resan blir inställd skall ju SAS kontakta mig med sms eller mejl frågan jag ställer är: har dom ev bokningsalternativ direkt i sms:et?
 

Bryant

Medlem
Detta garanterar dock ej att SAS står för kostnaden för det nya flyget om jag förstått det rätt?
Sitter i samma sits. Men jag resonerar som så att är det viktigt att komma fram så avboka och köp nytt. Orkar man kan man fightas senare.

Jag vet inte än vad vi ska göra men jag landar mer och mer in i att blir det ingen flygning på måndag så tar jag pengarna åter och gör något annat.

Vår livlina är tåg till Kastrup och förhoppningsvis fortsätta vår resa och att CityJet flyger. Less på denna situation.
 

JohnR

Medlem
Har nagon blivit ombokad till icke *A?

Hade en bonusbiljett ORD-ARN imorgon fredag. Har blivit ombokat till revenue biljett med United pa lordag.
Ser att det finns anslutningar pa fredag med KLM alt Finnair. Vid strejken 2019 lyckades jag bli ombokad med Finnair...nagon som lyckats med detta i nulaget?
 
Har nagon blivit ombokad till icke *A?

Hade en bonusbiljett ORD-ARN imorgon fredag. Har blivit ombokat till revenue biljett med United pa lordag.
Ser att det finns anslutningar pa fredag med KLM alt Finnair. Vid strejken 2019 lyckades jag bli ombokad med Finnair...nagon som lyckats med detta i nulaget?
Någon här blev ombokad med KLM under strejkens första dag. Jag blev ombokad till KLM flera ggr när SAS ställde in flyg till LPI förr. Minns att Simon här blev ombokad till Finnair för ett tag sedan när SAS ställde in til New York. Men det är ju lite tombola beroende på vad det finns för platser.
 
Hej,

Finns det några regler om hur nära en flight får ställas in pga. strejk?

Har en SAS charter till Zakynthos imorgon vid 15:20 och det senaste från Airtours är att SAS inte kan genomföra flygningen och att mer info kommer senast 10:00 imorgon.
Helst vill man ju boka något annat, men antar att man måste vänta tills researrangören meddelar att det är inställt.


/Thomas
 

mano81

Medlem
Har nagon blivit ombokad till icke *A?

Hade en bonusbiljett ORD-ARN imorgon fredag. Har blivit ombokat till revenue biljett med United pa lordag.
Ser att det finns anslutningar pa fredag med KLM alt Finnair. Vid strejken 2019 lyckades jag bli ombokad med Finnair...nagon som lyckats med detta i nulaget?

Jag kom precis hem från Washington. Blev ombokad med Aer Lingus till Dublin och sen SAS Connect därifrån.
 

ekf

Medlem
Detta garanterar dock ej att SAS står för kostnaden för det nya flyget om jag förstått det rätt?
Om du själv bokar av innan flygbolaget själva har ställt in, så har du försakat dina rättigheter avseende ombokningar/ersättningar.
Om du själv väljer att få återbetalning efter att flygbolaget ställt in, så har du försakat dina rättigheter till mellanskillnadsersättning mot ny biljett.
 
  • Gilla
Reactions: JPE
Toppen