Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

JockeS

Medlem
SAS mailade mig idag om att dom betalar ut ersättning för vår resa. Claim gjordes i slutet Juli.
Funderar dock på hur återbetalningen sker då dom skriver "credit will reach to your account within 7 working days".
Minns inte om jag angivit någon kontoinformation i samband med vårat claim.
Betalat med AMEX. Så pengarna kanske går tillbaka dit?

Svarar mig själv och med ny fråga.
Tydligen hade jag uppgett mitt kontonummer redan när jag gjorde min claim vilket även deras ktj bekräftade väldigt snabb igår när jag svarade tillbaka efter beskedet att jag ska få en utbetalning.

Fråga: Hur lång tid har det tagit för Er som fått ersättning från det att ni fått beskedet om att man betalar ut ersättningen?
Enligt SAS ska det ta 7 arbetsdagar. Men med tanke på all annan fördröjning så är jag lite skeptisk.
 

NotRyan

Medlem
Svarar mig själv och med ny fråga.
Tydligen hade jag uppgett mitt kontonummer redan när jag gjorde min claim vilket även deras ktj bekräftade väldigt snabb igår när jag svarade tillbaka efter beskedet att jag ska få en utbetalning.

Fråga: Hur lång tid har det tagit för Er som fått ersättning från det att ni fått beskedet om att man betalar ut ersättningen?
Enligt SAS ska det ta 7 arbetsdagar. Men med tanke på all annan fördröjning så är jag lite skeptisk.
Jag hade pengarna samma dag på mitt Swedbank-konto!
 
Svarar mig själv och med ny fråga.
Tydligen hade jag uppgett mitt kontonummer redan när jag gjorde min claim vilket även deras ktj bekräftade väldigt snabb igår när jag svarade tillbaka efter beskedet att jag ska få en utbetalning.

Fråga: Hur lång tid har det tagit för Er som fått ersättning från det att ni fått beskedet om att man betalar ut ersättningen?
Enligt SAS ska det ta 7 arbetsdagar. Men med tanke på all annan fördröjning så är jag lite skeptisk.
Fick mina idag, så en dag.
 

JockeS

Medlem
Uppdatering på utbetalningen. Pengarna har nu ramlat in.
Så ca 2 dagar tog det från att jag fick beskedet via mail till att pengarna kom.
Ärendet skapades också den 31/7-2022.
 
Toppen