Senaste nytt

SAS Piloter i strejk 2022-07-04 - jag behöver hjälp eller har frågor!

SAS säljer fortfarande biljetter till SAS-trafikerade flyg. Kan man boka en biljett nu, t ex i helgen och kräva ersättning enligt EU-regler om den bli inställd?
 

Borje L

Medlem
Det spekuleras lite här om att SAS eventuellt inte skulle boka om awardbiljetter om det inte finns bonusplatser lediga. Hur fungerar det om man är i tex USA och ska hem? Det lär ju bli en del som fastnar där under strejken isåfall. Låter märkligt om det är sant.
 
Jag har en sas plus PRO bonusresa bokad på söndag SPU-GOT, vill nu avboka för att frigöra poängen till annat. jag får bara upp att bokningen kan ändras via mina bokningar, hittar inte att jag kan avboka någonstans, och kundtjänst når jag inte fram till. Tips eller råd på andra vägar att avboka?
 

Canadien

Medlem
Det spekuleras lite här om att SAS eventuellt inte skulle boka om awardbiljetter om det inte finns bonusplatser lediga. Hur fungerar det om man är i tex USA och ska hem? Det lär ju bli en del som fastnar där under strejken isåfall. Låter märkligt om det är sant.

I förväg, innan de ställts in, så bokar de inte om bonusresor till revenueresor. Men kundtjänst tolkar säkert detta som att man inte ska boka om bonusresor alls, då får man be personalen kontrollera med supervisor. Ifall man har fått sin flight inställd alltså.
 

Borje L

Medlem
Jag har en sas plus PRO bonusresa bokad på söndag SPU-GOT, vill nu avboka för att frigöra poängen till annat. jag får bara upp att bokningen kan ändras via mina bokningar, hittar inte att jag kan avboka någonstans, och kundtjänst når jag inte fram till. Tips eller råd på andra vägar att avboka?
Om du öppnar bokningen och scrollar ned lite så brukar jag hitta länken under bokningsnumret.
 

Attachments

  • 615A88DF-DE57-4E91-8A5F-3471D29032F9.jpeg
    615A88DF-DE57-4E91-8A5F-3471D29032F9.jpeg
    51,7 KB · Visningar: 81
Toppen