Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer?

Om man nu ska försöka att inte bara vara negativ så tyckte jag iaf att de nya kaffekopparna var rätt så snygga.
Synd att de tagit bort den årliga gåvan till EBD, annars skulle jag gärna ta fyra sådana i den shoppen.

Eller så de har ett klippkort och när du avstått champagne på fyra flighter i business så får du behålla din kopp.

Jag skulle tro att SAS kommer att höja poängpriset för bonusresor i Europa för business jämfört med Plus. Jag har kikat på flera europeiska destinationer fr.o.m. i höst och inte på någon linje finns bokningsbara platser för vanliga bonusresor i plus/business.
Har liknande tankar som Thornado, om vi lägger till att det varit 'tyst' från MC gällande dubbelpoängshelger så kan det finnas skäl att misstänka en större (?) omgörning av MC Premium

Om man nu ska försöka att inte bara vara negativ så tyckte jag iaf att de nya kaffekopparna var rätt så snygga.
Synd att de tagit bort den årliga gåvan till EBD, annars skulle jag gärna ta fyra sådana i den shoppen.

Eller så de har ett klippkort och när du avstått champagne på fyra flighter i business så får du behålla din kopp.
Tänker även att en gardin är positivt (under förutsättning att kabinpersonalen använder den och inte tillåter spring till främre toaletten)

1744701520062.png

Inget gratis wifi? Tar hellre en måltid och fri dryck än snacks/godis även om det är trevligt med. Blockerat mittsäte är ju toppen också.

Lite mer info om vad som kommer:

Att de tänker inkludera champagne, och dessutom en bra champagne, är nog en indikation på att SAS Business kommer att bli ganska dyrt. Om det nu inte är ett "introduktionserbjudande". Efter ett halvår-ett år byter de till en billigt kooperativskumpa och ett år senare är ett enklare mousserande tillbaka. ;)
Inte säker på att det spelar så stor roll hur de gör med Fly Premium, för pessimisten i mig tror att det lär släppas rätt få poängplatser i business inom Europa/Skandinavien.

Jag skulle tro att SAS kommer att höja poängpriset för bonusresor i Europa för business jämfört med Plus. Jag har kikat på flera europeiska destinationer fr.o.m. i höst och inte på någon linje finns bokningsbara platser för vanliga bonusresor i plus/business.
Varför det. En retur i Go går på 30t, Plus 50t. Partneraward inom Europa på 40t respektive 60t.

Frågan om FlyPremium känns berättigad, men jag skulle nog inte tro det blir för stor skillnad där med.

Varför det. En retur i Go går på 30t, Plus 50t. Partneraward inom Europa på 40t respektive 60t.

Frågan om FlyPremium känns berättigad, men jag skulle nog inte tro det blir för stor skillnad där med.
Du har nog rätt, det blir förmodligen samma prissättning för SAS business inom Europa som för bonusresor med partners inom Sky Team.

Du har nog rätt, det blir förmodligen samma prissättning för SAS business inom Europa som för bonusresor med partners inom Sky Team.
Min poäng var att prisskillnaden mellan egen och partner är 10t poäng för båda ekonomi och premium produkt. Jag bedömer det som sannolikt att det förblir så, sedan kan ju alla tabeller ändras när som helst och bli att alla priser höjs 5-10t eller mer.

Vi bör nog också se ändringarna för amex vouchers i denna kontext, business awards på partner med SAS feeder skulle innebära att de ger bort platsen på feedern (ungefär). De vill nog sälja färre business partnerawards och fler egna.

Toppen