Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Fast gardinen ska ju vara fördragen. När den väl är det så sitter den inte så mycket ivägen.

Antar att crew kommer ha den öppen vid flera tillfällen. Kanske vid start och landning, servering och andra tillfällen när dom tycker den är i vägen :)

Ja jag är negativt inställd till den, tycker den är både ful och fjantig. Hade föredragit en fast panel, både för de framför och bakom.
 
Antar att crew kommer ha den öppen vid flera tillfällen. Kanske vid start och landning, servering och andra tillfällen när dom tycker den är i vägen :)

Ja jag är negativt inställd till den, tycker den är både ful och fjantig. Hade föredragit en fast panel, både för de framför och bakom.
Start och landning absolut, men ser ingen grund till att ha något spring annars. Servera främre kabinen från främre galley och bakre från bakre. Toalettbesök görs också i den kabin man tillhör.
 
Start och landning absolut, men ser ingen grund till att ha något spring annars. Servera främre kabinen från främre galley och bakre från bakre. Toalettbesök görs också i den kabin man tillhör.
Finns det något bolag där det faktiskt stämmer att toalettbesök görs i den kabin man tillhör, på euro business? Tycker det varit gott om spring på alla de bolag jag testat.

Har inte ens sett något som had en sådan där skylt som sas har på longhaul som ens talar om för passagerarna i bakre delen att de inte ska gå på främre toaletten. (även om sas skylt är otydligt formulerad så finns den iaf - på longhaul) . Så frågan är om det ens är meningen?
 
Finns det något bolag där det faktiskt stämmer att toalettbesök görs i den kabin man tillhör, på euro business? Tycker det varit gott om spring på alla de bolag jag testat.

Har inte ens sett något som had en sådan där skylt som sas har på longhaul som ens talar om för passagerarna i bakre delen att de inte ska gå på främre toaletten. (även om sas skylt är otydligt formulerad så finns den iaf - på longhaul) . Så frågan är om det ens är meningen?
Tanken är att det inte ska springas, sen är det olika mellan bolagen hur hårt det efterlevs. På BA har jag flera gånger sett att crew skickar tillbaka klassresenärer. På LH sker inget sånt.
 
Tanken är att det inte ska springas, sen är det olika mellan bolagen hur hårt det efterlevs. På BA har jag flera gånger sett att crew skickar tillbaka klassresenärer. På LH sker inget sånt.
Mina erfarenheter sträcker sig till LH , LX, OS, KL och AF och har nog i princip aldrig varit med om det. De skickas ut från galley och ombedes köa vid rad 1 eller 2, inte bakom business. Fördel ba med andra ord!
 
  • Gilla
Reactions: fcx
Jag minns ett flyg med Lufthansa FRA-STR som är betydligt kortare än cph-got, med full business service på 4 fulla rader business (16 passagerare). Så det går definitivt att göra. Om sas klarar det är en annan fråga - särskilt på dag 2 av det nygamla...
Har en bokning GOT-CPH-BUD i business i oktober. I appen går att avstå maten på CPH-BUD sträckan men inget om GOT-CPH, tolkar att det är inget speciellt där då.
 
Toppen