Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Precis så. Man blir fundersam om detta är framtvingat av SAS nya ägare och om dom verkligen har koll på vad kunderna vill ha och betala för.

Dessutom. Charter är en stor del av SAS verksamhet. Hur ska den främre delen av kabinen säljas in där? Ska alla SAS A320neo installeras med gardin som sen inte används?
Jag betalar gärna för riktig business.

Tycker det är bra med riktig C-klass. Om jag själv kommer nyttja den vet jag inte. Beror väl på priset, men eftersom jag är dum nog att flyga både British Airways och Finnair i C inom Europa då och då lär jag nog vara dum nog att göra det även med SAS om andan faller på.

Ibland är British Airways business class Köpenhamn-London billigare än SAS Plus... Inget dumt i att flyga British Airways business i Europa...

Ibland är British Airways business class Köpenhamn-London billigare än SAS Plus... Inget dumt i att flyga British Airways business i Europa...
Helt riktigt, speciellt om man har natten lördag/söndag innan returen. Men resepolicyn tillåter endast premium ekonomi så blir ändå SAS Plus för mig. Och det är väl lite det som är vitsen med SAS Plus, att få de med striktare policy (oavsett vad som är billigast eller bäst).

Tycker det är helt rätt att SAS anpassar sin premium produkt som harmonierar med övriga bolag i Europa och SkyTeam, dvs inför business på short haul. Blir också enklare för för SkyTeam passagerarna att förstå premium produkten och att den inte skiljer sig alltför mycket mot andra bolag. Tror inte heller på att det lär bli jättemycket dyrare än Plus.
Ser äntligen fram emot att få riktig porslin, riktiga bestick och glas och framförallt slippa träbesticken.

Tycker det är helt rätt att SAS anpassar sin premium produkt som harmonierar med övriga bolag i Europa och SkyTeam, dvs inför business på short haul. Blir också enklare för för SkyTeam passagerarna att förstå premium produkten och att den inte skiljer sig alltför mycket mot andra bolag. Tror inte heller på att det lär bli jättemycket dyrare än Plus.
Ser äntligen fram emot att få riktig porslin, riktiga bestick och glas och framförallt slippa träbesticken.
Tja, då har du tydligen inte flugit KLM i C. Där kör de glatt med träbestick och jag har svårt att se att SAS skulle levla upp över KLM.
Tänker att i bästa fall blir det i paritet med KLM och vill man ha metallbestick, då är det AF som gäller på short haul.

Tja, då har du tydligen inte flugit KLM i C. Där kör de glatt med träbestick och jag har svårt att se att SAS skulle levla upp över KLM.
Tänker att i bästa fall blir det i paritet med KLM och vill man ha metallbestick, då är det AF som gäller på short haul.
Precis, KLM Business class och SAS Plus är väldigt lika. Maten i papplåda, cava och träbestick. Enda skilnaden är väl garanterad seatblock.

Denna servicen hade inte varit dum. Hittat på Facebook.

FB_IMG_1726645930850.jpg

Toppen