Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer från Oktober 2025

Har du ett exempel, jag hittar inte något liknande på matrix iaf?
1746705251237.png

SAS verkar har justerat ner priserna till rimligare nivåer nu på ARN-LPA. Tog ett par slumpade datum i februari 2026 och landar på ca 7 000 t/r om man flyger direkt, eller ca 7 500 t/r om man flyger via Oslo för den extra poängintjäningen. Ytterligare en tusenlapp t/r om man vill ha extra intjäning från Business Flex. Allt i bokningsklass A/P.

SAS verkar har justerat ner priserna till rimligare nivåer nu på ARN-LPA. Tog ett par slumpade datum i februari 2026 och landar på ca 7 000 t/r om man flyger direkt, eller ca 7 500 t/r om man flyger via Oslo för den extra poängintjäningen. Ytterligare en tusenlapp t/r om man vill ha extra intjäning från Business Flex. Allt i bokningsklass A/P.

Ja, nu är även billigare biljettklasser öppnade så de jämförelser som gjordes i början av veckan har ändrats. Jag skrev då, om AMS i oktober: "5399 i Plus, idag 6768 i C på exakt samma avgångar." Men gör jag samma sökning (samma datum) idag så kan jag faktiskt boka Business för 5357 t/r. Så några kronor billigare än tidigare pris i Plus. Där ser man.

Toppen