Kul, kanske SAS väljer att inte överge Newark, man är ju trots allt etablerade där.
Är det verkligen så j*a populärt att åka till New York? Visst det är en underbar stad men attan så dyr (i all fall för oss fattiga svenskar men inte ens norrmännen har ju klarat valutakursen). Sedan kan jag tänka mig att det är ett stort antal amerikaner som väljer att resa hit (då de får mycket för pengarna just nu).
Som har sagts i en annan tråd, tycker det är lite tråkigt att SAS satsar så ensidigt på USA. Det måste ju finnas några andra destinationer..?
OmvendtEn A330 till JFK och en A321LR till EWR?
New York är ju också en hub för vidare transit med Delta. På samma sätt som Newark är för United. Med skillnaden att för United ligger även Chicago bra till för transit, men Atlanta ligger inte lika bra till för transit från Europa. Så många ska nog inte bara till new York utan vidare.Är det verkligen så j*a populärt att åka till New York? Visst det är en underbar stad men attan så dyr (i all fall för oss fattiga svenskar men inte ens norrmännen har ju klarat valutakursen). Sedan kan jag tänka mig att det är ett stort antal amerikaner som väljer att resa hit (då de får mycket för pengarna just nu).
Som har sagts i en annan tråd, tycker det är lite tråkigt att SAS satsar så ensidigt på USA. Det måste ju finnas några andra destinationer..?
En A330 till JFK och en A321LR till EWR?
Enligt Norska medier skall det vara A321 på båda destinationernaFrån 30;e mars startar Oslo - JFK med A321Neo LR
Bra flygtid för anslutningar till Oslo och även vidare från JFK på kvällen om så önskas.
Visa bifogad bild 157350
Oslo - EWR ligger kvar med A330
Visa bifogad bild 157351