Senaste nytt

SAS Oslo - EWR & Oslo - JFK 2025

Tobbe.O

Medlem
Mer nyheter! :)

Swishade förbi på Instagram från SAS medarbetare i Oslo :)

Screenshot_20240917_155632_Instagram.jpg

Är det verkligen j*a populärt att åka till New York? Visst det är en underbar stad men attan så dyr (i all fall för oss fattiga svenskar men inte ens norrmännen har ju klarat valutakursen). Sedan kan jag tänka mig att det är ett stort antal amerikaner som väljer att resa hit (då de får mycket för pengarna just nu).

Som har sagts i en annan tråd, tycker det är lite tråkigt att SAS satsar så ensidigt på USA. Det måste ju finnas några andra destinationer..?

Är det verkligen j*a populärt att åka till New York? Visst det är en underbar stad men attan så dyr (i all fall för oss fattiga svenskar men inte ens norrmännen har ju klarat valutakursen). Sedan kan jag tänka mig att det är ett stort antal amerikaner som väljer att resa hit (då de får mycket för pengarna just nu).

Som har sagts i en annan tråd, tycker det är lite tråkigt att SAS satsar så ensidigt på USA. Det måste ju finnas några andra destinationer..?

Tror det er nøkkelen, OSL gir one stop connection fra JFK til EVE (Lofoten), Tromsø og Bergen, og en og annen forvillet seg kanskje til resten av Finnmark eller nord Vestlandet.

New York är ju också en hub för vidare transit med Delta. På samma sätt som Newark är för United. Med skillnaden att för United ligger även Chicago bra till för transit, men Atlanta ligger inte lika bra till för transit från Europa. Så många ska nog inte bara till new York utan vidare.

That said så är det också många i Skandinavien som i princip anser att New York är USA och that's all.

Toppen