Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Det gör jag också men det är ju ett uttalande från en person som jobbar på kundtjänst, inte en officiell skrivning.

Jag menade mer erfarenheter kring hur hotellet hanterar det på plats. Dom kan ju inte förvänta sig att man som level 6 ska ringa in vid varje bokning?

Kanske ges möjlighet på SAS eventet att även ge feedback till Scandic.

När jag och min hustru bodde på Scandic Continental för en vecka sedan hade jag bokat utan frukost, enligt uppmaning på hemsidan vid bokningstillfället.
Vid incheckning sa jag att vi ville ha frukost och då deibiterades jag bara för min hustru.
Problemet med detta är dock att frukost köpt på plats kostar 235 kr/person. Vid bokning på hemsidan är priset 199 kr/person. Så istället för att min hustrus frukost skulle kostat 398 kr för två dagar så blev det istället 470 kr, dvs. 72 kr dyrare.
Detta gillar jag inte. Det är ju inte hotellets fel utan felet ligger ju på corporate nivå, men jag tycker absolut att detta är något Scandic bör fixa till.

När jag och min hustru bodde på Scandic Continental för en vecka sedan hade jag bokat utan frukost, enligt uppmaning på hemsidan vid bokningstillfället.
Vid incheckning sa jag att vi ville ha frukost och då deibiterades jag bara för min hustru.
Problemet med detta är dock att frukost köpt på plats kostar 235 kr/person. Vid bokning på hemsidan är priset 199 kr/person. Så istället för att min hustrus frukost skulle kostat 398 kr för två dagar så blev det istället 470 kr, dvs. 72 kr dyrare.
Detta gillar jag inte. Det är ju inte hotellets fel utan felet ligger ju på corporate nivå, men jag tycker absolut att detta är något Scandic bör fixa till.
Håller med, verkligen en störig "feature" i upplägget. Här skiljde det ändå relativt lite på frukost-priserna, ett hotell jag kollade så var på-plats-priset 175 och förbokning 99. Vid det hotellet (Lund tror jag) så blir ju förmånen i princip 23 kronor rabatt på frukosten om man är 2.

Det verkar inte helt genomtänkt att det är förmånen "Alltid fri frukost" som är den som ska ge status-medlemmar frukost när de bor på hotellet. När de tog bort frukost från rumspriset borde de ha gjort en översyn av förmånerna och tex lagt till en förmån à-la Hilton, där frukost vid stay ingår och att det ingår för de som är registrerade på rummet.

De borde åtminstone justera så att det går att boka X antal frukost på rummet.
Dvs bokar man nu ett dubbelrum och är två personer och Scandic vill att frukostförmånen ska vara strikt personlig så borde man ju kunna boka ett rum utan frukost och sedan på tillval välja till 1 frukost och på så visa garantera frukost för både sig själv och partnern.

Men bokningssystemet är lite medeltida. Det går ju inte att boka ett barn på rummet utan att man tvingas boka en extrasäng. Vill man bara ha de två enkel-sängarna man bokat så får man antingen boka 2 vuxna eller så får man ringa hotellet och be de ta bort extrasängs-beställningen.

Så jag antar att boka+ringa är modellen som gäller för alla små-missar i bokningsflödet.

Håller med, verkligen en störig "feature" i upplägget. Här skiljde det ändå relativt lite på frukost-priserna, ett hotell jag kollade så var på-plats-priset 175 och förbokning 99. Vid det hotellet (Lund tror jag) så blir ju förmånen i princip 23 kronor rabatt på frukosten om man är 2.
Hände mig också nu på Scandic Star i Lund. Första gången vi bor tre personer sedan samarbetet med SAS startade och här missade man förmånen 2för1 helt.
Personalen var dock toppen och applicerade förmånen och drog av mellanskillnaden på frukosten. Frukost för tre personer för 198:- är ändå helt ok.
Deras rekommendation var att inte följa rådet på hemsidan utan istället boka frukost för alla direkt vid bokningstillfället och därefter be om avdrag på en frukost vid incheckning. Både jag och personalen var rörande överens om att att denna "feature" borde finns vid bokning och hoppas att det införs snart.

Toppen