Senaste nytt

SAS och Scandic ingår strategiskt partnerskap

Det var mycket trevliga viner på vinprovningen. Inga halvbilliga saker, och gott var det. 20250910_185154.jpg

Men förutom servering av rått-chokladboll, viner, och tveksam tillgång till Cola Zero, vad hände på eventet??
Sa de något intressant? Diskuterade ni deras fantastiska IT-system och alla matchningsproblem med någon, osv, osv? Det hade en introduktion på ca 90 sekunder. (Som inte sade någonting)

Det hade en introduktion på ca 180 sekunder. Utöver det.. tror inte det? Fanns 4 olika ”småevent” man kunde besöka. Vinprovningen va väl kvällens höjdpunkt.
Inget var direkt speciellt. Men fanns mat och dryck under hela kvällen samt musik. (+ för att champagnen faktiskt serverades hela kvällen)

Det hade en introduktion på ca 180 sekunder. Utöver det.. tror inte det? Fanns 4 olika ”småevent” man kunde besöka. Vinprovningen va väl kvällens höjdpunkt.
Inget var direkt speciellt. Men fanns mat och dryck under hela kvällen samt musik. (+ för att champagnen faktiskt serverades hela kvällen)
En fördel var just att inte många kom, man såg hur många armband dom hade kvar och med tanke på hur tomt det var i vissa rum så var det säkert minst hälften som inte kom som troligen blev inbjudna
SAS och Scandic har lagt ut en liten video i sina socialamedier från gårdagen i Stockholm :) Vem vet... Någon här på BC kanske syns på bild?! ;)
Vet att en väldigt frekvent scandic-boende medlem var med i videon :)

Under kvällen fick man en goodie-bag med en bag-tag, ögonmask & doftljus. Vid avslutet för kvällen och besök vid garderoben fick man ett stort papprör innehållande printet SAS Polar Route 70 year anniversary.

Attachments

• 20250910_231733.jpg
    20250910_231733.jpg
    {memory} MB · Visningar: 64
  • 1000079013.jpg
    1000079013.jpg
    {memory} MB · Visningar: 60
  • 1000079015.jpg
    1000079015.jpg
    {memory} MB · Visningar: 58
Min EBD matchning har, likt för flera andra, åkt jo-jo upp och ner sedan start, oftast runt månadsskiften. Upp efter samtal med Scandics kundtjänst och automatiskt ner vid ett månadsskifte. För stunden är matchningsnivån korrekt på True Friend, efter manuell handpåläggning från Scandic IT. Efter denna åtgärd kan jag dock inte logga in på mitt Scandic-konto. @Thornado känner nog igen detta.

Har du fått någon återkoppling från Scandic om detta? (om du nu uppmärksammat dem på problemet).

Jag fick ett nytt mail häromdagen som kom från "Scandic Guestservices" och var ett nytt mail och inte ett svar på något av alla mina mail till kundtjänsten. De skrev att de blivit uppmärksammade på att jag haft problem, undrade om det blivit löst, och bad mig att annars beskriva problemet.

Det är väl bra att någon annan nu tittar på problemet, men jag konstaterade att jag under drygt 4 månader har pratat med dem i telefon i 84 minuter (över 8 samtal) och skickat 15 mail till dem, där jag beskrivit problemet ett flertal gånger, så jag kan ju tycka att de borde kunna se vad problemet är i sina egna system istället för att förvänta sig att jag ska förklara hela problemet igen...
Nåväl, efter en liten rant så beskrev jag hela processen igen, så nu får vi väl se hur länge det tar innan jag får något svar och om de lyckas hitta någon lösning.

En fördel var just att inte många kom, man såg hur många armband dom hade kvar och med tanke på hur tomt det var i vissa rum så var det säkert minst hälften som inte kom som troligen blev inbjudna

Vet att en väldigt frekvent scandic-boende medlem var med i videon :)

Under kvällen fick man en goodie-bag med en bag-tag, ögonmask & doftljus. Vid avslutet för kvällen och besök vid garderoben fick man ett stort papprör innehållande printet SAS Polar Route 70 year anniversary.
Om någon på eventet inte hade tänkt använda den printen kan ni langa ett dm min väg istället för att skapa inlägg på marknadsplatsen!

Toppen